site.btaСензорите за измерване на качеството на въздуха ще подобрят средата на учене, смятат участници в дискусия от кампанията „Знаеш ли какво дишаш?“


Сензорите за измерване на качеството на въздуха ще подобрят средата на учене – около това мнение се обединиха участници в дискусия от кампанията „Знаеш ли какво дишаш?“. Устройствата показват нивата на въглеродния диоксид, влажността на въздуха и температурата. Когато стойностите на въглеродния диоксид се покачат, устройствата издават предупреждение.
Христо Атанасов, инициатор на кампанията и изпълнителен директор на компанията Qnectd, инсталирала безплатно сензори в няколко училища, коментира, че целта на кампанията е да бъде осъзнат проблемът със застоялия въздух в класните стаи и създаването на навици у учителите и учениците.
Такива сензори вече има поставени в няколко училища и една детска градина в Русе, както и в 51 СУ „Елисавета Багряна“ в София.
Директорът на 51 СУ „Елисавета Багряна“ и председател на Съюза на директорите в средното образование Асен Александров коментира, че е привърженик на въвеждането на технологиите в системата. По думите му сензорите за измерване на качеството на въздуха напомнят на учителите, че стаята трябва да се проветрява редовно, а температурата в помещението не трябва да надвишават 21 градуса.
Александров разказа, че на часовника си има приложение, което отчита нивото на децибелите в помещението. Когато децибелите се покачат в класната стая, учителите казват на децата, че е твърде шумно, посочи той.
Ваня Кастрева, началник на Регионално управление на образованието София-град, също заяви подкрепа за инициативата.
Мария Титопулу, доктор по социална медицина, коментира, че измерването на качеството на въздуха е част от усилията за по-добри условия на труд.
По време на дискусията учители от столични училища обърнаха внимание, че повишаването на въглеродния диоксид кара децата да се изморяват по-бързо и да им се доспива.
/РБ/
news.modal.header
news.modal.text