site.btaАА: Първият турски космонавт провежда експеримент със "съобщение" в космоса

АА: Първият турски космонавт провежда експеримент със "съобщение" в космоса
Снимка: АА

Първият космонавт на Турция Алпер Гезеравджъ проведе деветия си експеримент в понеделник на Международната космическа станция (МКС), съобщи специално за БТА Анадолската агенция.  Проучването е важна стъпка към анализиране на реакциите на имунната система на космонавтите при микрогравитация и изследване на ефектите от дългосрочни космически мисии, заяви Турската космическа агенция в социалната мрежа  X.

Експериментът "съобщение“, разработен от университета  Ускудар в Истанбул с помощта на методи за генно инженерство CRISPR, се стреми да идентифицира гени, чиито функции все още не са открити и да определи кои имунни клетки ще бъдат пряко засегнати от гравитацията по време на космически мисии. Гезеравджъ ще извърши още четири изследвания на МКС, които ще проправят пътя за бъдещите начинания на Турция.

Мисията Ax-3 с Гезеравджъ на борда стартира на 18 януари от космическия център Кенеди на НАСА във Флорида с ракета Falcon 9 на частната космическа компания SpaceX и по-късно се скачи с Международната космическа станция. Екипът от четирима души ще извърши повече от 30 научни експеримента по време на двуседмичния си престой в космоса.

(Това е новина от деня в Турция, избрана от Анадолската агенция (АА) за публикуване от БТА съгласно споразумението за обмен на информация и професионално сътрудничество, което предвижда всеки ден националните информационни агенции на България и Турция да си разменят директно избрана от другата агенция новина на деня от съответната страна, а другата агенция да я публикува на своя интернет сайт с изрично посочване и цитиране на партньора й като източник.)

/ВН/