site.btaУченици от Болградската гимназия в Украйна за един ден влязоха в ролята на учители


В Болградската гимназия „Георги Стойков Раковски“ днес, 2 октомври, бе отбелязан предстоящият Ден на учителя с организиран Ден на ученическото самоуправление, в рамките на който учениците заместиха своите преподаватели. За събитието съобщи за рубриката „БГ Свят“ на БТА Лилия Сакали, заместник-директор по възпитателната работа в учебното заведение.
За един ден ролите на учители бяха поети от самите ученици. Те водиха уроци, подготвяха задачи за съучениците си и участваха в разпределянето на административни дейности.
В рамките на инициативата учениците заеха местата на училищното ръководство: Ксения Перели за един ден пое длъжността заместник-директор по учебно-методическата работа, Дария Михайлова изпълняваше функциите на заместник-директор по учебно-възпитателната работа, Александра Узун временно заемаше длъжността заместник-директор по възпитателната работа, Анна Иванова влезе в ролята на психолог. Ръководството на гимназията беше символично поверено на Виктория Мокан, която изпълняваше длъжността директор.
Инициативата е свързана с отбелязването на Деня на учителя и се осъществява всяка година като част от традициите на гимназията. Целта е учениците да се поставят на мястото на своите преподаватели и да почувстват отговорността, която носи тази професия, споделя заместник-директорът.
„Този ден е важен, защото учи младите хора да поемат отговорност и да се изявяват като лидери. Те влизат в една нова роля и започват да осъзнават, че зад всеки урок стои сериозна подготовка и организация“, каза Лилия Сакали.
По време на деня ученици от горните класове изготвяха планове за уроците, преподаваха, съставяха графици и следяха за дисциплината.
„Учениците, които избраха да заместят администрацията на училището, получиха задачи, които трябва да изпълнят през този ден. Те включваха както сериозни, така и хумористични елементи. Някои от задачите бяха сложни и объркващи, но всички се оказаха интересни за учениците. За тях това е голямо предизвикателство, но всички подхождат с интерес и с огън в очите“, допълни тя.
„Наблюдаваме как учениците с ентусиазъм поемат задачите и как се стараят всичко да бъде изпълнено точно. За тях това е изпитание, но и ценен опит, който ги учи на дисциплина и работа в екип“, добави още Сакали.
В края на учебния ден се състоя среща с новите членове на администрацията. Учениците представиха своите отчети пред президента на ученическото самоуправление, който за този ден изпълняваше ролята на директор на гимназията, и пред преподавателите.
След Кримската война Болград и около 40 български колонии са присъединени към Молдовското княжество. През януари 1858 година делегация на българските колонии ходатайства пред княз Никола Богориди за откриване на народно училище в Болград. Съдействие на бесарабските българи оказва Георги Раковски, който по това време се намира в Яш.
На 10 юни 1858 година княз Никола Богориди издава Хрисовул (грамота) за създаването на Народно централно училище в Болград, която подробно урежда неговия статут, финансиране и управление. То трябва да е достъпно за всички колонисти, независимо от материалното им положение, преподаването по всички предмети става на български и румънски език. Финансирането на училището се осъществява от приходите на Болградската община и на други 39 общини, а управлението се извършва от Попечителски комитет от трима души, избирани с тригодишен мандат от делегати на българските колонии.
Учебното заведение е възродено през 1993 г., а през 1999 г. му е дадено името „Г. С. Раковски“.
/ИКВ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина