site.btaПечалбата на "Хюндай мотър" спада заради американските мита, "Мицубиши мотърс" също отчете влошаване


Печалбите на азиатските автомобилни производители "Хюндай мотър" (Hyundai Motor) и "Мицубиши мотърс" (Mitsubishi Motors) са намалели значително през тримесечието от април до юни. Това показват публикуваните днес отчети на компаниите, съобщиха световните агенции.
"Хюндай мотър", която заедно с дъщерната си компания "Киа" (Kia) е третата по големина автомобилна група в света по продажби, регистрира годишен спад на оперативната си печалба с 16 на сто до 3,6 трилиона вона (2,64 милиарда долара), предаде Ройтерс.
Очакваше се печалбата да намалее дори с повече - до 3,5 3,5 трилиона вона, според проучване на "Ел Ес И Джи СмартЕстимейт" (LSEG SmartEstimate) сред 22 анализатори.
Южнокорейският производител заяви, че американските вносни мита са й стрували 828 милиарда вона (606,37 милиона долара) през второто тримесечие, а през периода от юли до септември предвижда въздействието им да бъде още по-голямо.
"Хюндай мотър" заяви, че засега се придържа към годишната си цел за печалба, но ще я актуализира след 1 август - крайният срок, след който обявените от президента на САЩ Доналд Тръмп 25-процентови мита за Южна Корея ще влязат в сила, освен ако не бъде постигнато търговско споразумение преди това.
По-слабият южнокорейски вон все пак е помогнал за смекчаване на част от последствията за компанията, добавиха от "Хюндай мотър".
Същевременно "Мицубиши мотърс" също съобщи, че печалбата й намалява рязко през тримесечието до юни, информира ДПА.
Японската компания отчете днес печалба преди облагане с данъци от 6,78 милиарда йени (46,3 милиона долара) спрямо 41,54 милиарда йени през същия период на миналата година. Това представлява спад с над 80 на сто.
По-ниската печалба на "Мицубиши мотърс" се дължи предимно на по-ниски продажби и намалени неоперативни приходи.
Нетната печалба е надолу до 738 милиона йени, или 0,55 йени на акция, в сравнение с 29,47 милиарда йени, или 19,82 йени на акция през същото тримесечие на 2024 г.
Продажбите на компанията през миналото тримесечие спаднаха до 609,09 милиарда йени от 627,52 милиарда йени през 2024 г.
За финансова 2025 г., приключваща в края на март 2026 г., японският производител очаква ръст на продажбите с 5,8 на сто на годишна база до 2,95 трилиона йени.
Нетната печалба обаче ще спадне с 2,4 на сто до 40 милиарда йени, като основната печалба на акция се очаква да бъде 29,89 йени, според прогнозите на "Мицубиши мотърс" .
/ИЦ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина