site.btaПродажбите на автомобилния концерн Бе Ем Ве намаляват леко през първото полугодие на 2025 г.


Германският автомобилен производител Бе Ем Ве (BMW) отчете минимален спад на продажбите си през първата половина на годината, предаде ДПА.
Продажбите на компанията са намамели леко - с 0,5 на сто на годишна основа. Производителят на луксозни автомобили, който притежава основната марка Бе Ем Ве, както и "МИНИ" (MINI) и "Ролс-Ройс" (Rolls-Royce), е доставил общо 1 207 388 автомобила през първата половина на годината, а продажбите са се увеличили с 0,4 на сто през второто тримесечие.
През първите шест месеца на годината на китайския пазар обаче продажбите на базирания в Мюнхен автомобилен производител са били с 15,5 на сто по-малко, като са били реализирани около 318 000 превозни средства. Тенденция на намаление на продажбите в Китай регистрират и други германски производители.
Продажбите на Бе Ем Ве са нараснали във всички останали региони, водени от ръст в Европа с 8 на сто до 498 000 автомобила.
Дори в САЩ, където новите мита върху вноса засегнаха автомобилната индустрия, продажбите на Бе Ем Ве са се увеличили с 2,7 на сто до 193 000 автомобила. Това вероятно се дължи на факта, че компанията все още не е прехвърлила допълнителните разходи, произтичащи от ставките, върху своите клиенти.
Продажбите на основната марка Бе Ем Ве са се представили малко по-зле, спадайки с 2,3 на сто до 1,07 милиона превозни средства през първите шест месеца. Това е било компенсирано от огромното увеличение от 17 на сто на продажбите на "МИНИ" - до малко под 134 000 автомобила след обновяването на портфолиото на марката.
Продажбите на електрически автомобили също са продължили да растат значително, като са се увеличили с 16 на сто до 220 500 - повече от два пъти повече от продадените електромобили на конкурентите "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz) и "Ауди" (Audi).
/ИЦ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина