site.bta"Даймлер трък" ще съкрати около 5000 работни места в Германия до 2030 г.

"Даймлер трък" ще съкрати около 5000 работни места в Германия до 2030 г.
"Даймлер трък" ще съкрати около 5000 работни места в Германия до 2030 г.
Председателят на Управителния съвет на "Даймлер трък" Мартин Даум позира в камион "И Актрос" по време на годишното общо събрание в "Карл-Бенц Арена“, Щутгарт, Германия, сряда, 14 май 2024 г. Снимка: Bernd Weissbrod/dpa via AP, архив

Производителят на камиони и автобуси "Даймлер трък" (Daimler Truck) планира да съкрати около 5000 работни места в Германия до 2030 г., обяви компанията във вторник по време на Деня на капиталовите пазари в Кливланд, Северна Каролина. Това съответства на 14 на сто от приблизително 35 500 работни места в Германия, предава ДПА.

Според концерна работните места ще бъдат съкратени до голяма степен чрез естествена флуктуация и частично пенсиониране. Възможни са обаче и целенасочени програми за съкращения.  

Според предоставената информация мерките засягат подразделението за товарни автомобили на компанията със седалище в Лайнфелден-Ехтердинген близо до Щутгарт. В края на 2024 г. там има около 28 000 работни места. "Даймлер трък" има общо около 35 500 служители в Германия.

Листваната в индекса DAX компания е постигнала още през май съгласие с Генералния работнически съвет (профсъюзната организация) по ключовите параметри. Те включват и социално отговорни съкращения на работни места. Колко точно работни места обаче възнамерява да съкрати производителят на камиони и автобуси все още не е ясно. В документа концернът и представителите на служителите са се споразумели до края на 2034 г. да няма задължителни съкращения.

"Искаме да се превърнем в най-добрата компания за товарни автомобили и автобуси", казва главният изпълнителен директор Карин Радстрьом, цитиран в прессъобщение на компанията. За да постигне концернът тази амбиция, била необходима "култура на производителността".

В Германия производителят има общо пет завода: в Гагенау, Касел, Манхайм, Щутгарт и Вьорт. Последният - в Рейнланд-Пфалц, е и най-големият завод за сглобяване на камиони. Като цяло текущите разходи трябва да бъдат трайно намалени с повече от 1 милиард евро най-късно до 2030 г.

Главният изпълнителен директор Карин Радстрьом се стреми към марж на печалбата преди лихви и данъци, коригиран с отчитане на еднократните ефекти, от над 12 на сто до 2030 г. Данните се отнасят само за индустриалния бизнес - т.е. не включват финансовите услуги.  

/ЕС/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 01:36 на 11.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация