Институт за пътна безопасност – Прессъобщение

site.btaСтановище на Института за пътна безопасност

Становище на Института за пътна безопасност
Становище на Института за пътна безопасност
Снимка: Институт за пътна безопасност / Повредени обезопасителни съоръжения

ДО

МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛЯ                 
НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Г-Н РОСЕН ЖЕЛЯЗКОВ

 

ДО 

МИНИСТЪРА НА   
РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ 
И  БЛАГОУСТРОЙСТВОТО 
НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Г-Н ИВАН ИВАНОВ

 

КОПИЕ ДО:

ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА   
УПРАВИТЕЛНИЯ СЪВЕТ 
НА АГЕНЦИЯ „ПЪТНА  
ИНФРАСТРУКТУРА“

Г-Н ЙОРДАН ВЪЛЧЕВ

                       

ДО:

НАЧАЛНИКА НА  
ДИРЕКЦИЯТА ЗА  
НАЦИОНАЛЕН СТРОИТЕЛЕН КОНТРОЛ

Г-ЖА ЛИЛЯНА ПЕТРОВА

 

СТАНОВИЩЕ

НА

ИНСТИТУТА ЗА ПЪТНА БЕЗОПАСНОСТ

 

Относно: Пускане в експлоатация на пътния участък Ботевград – Мездра

 

Уважаеми г-н Желязков,

Уважаеми г-н Иванов,

Екип на Института за пътна безопасност извърши оглед на пътя Ботевград-Мездра във връзка с пътната безопасност на участъците, предназначени за отваряне и допускане на движение на обществен трафик. 

Към настоящия момент пътният участък от трасето Ботевград – Мездра не е завършен и не отговаря на изискванията за безопасна експлоатация. По време на огледа установихме редица дефицити на безопасност, сред които:

            •           Хоризонталната и вертикалната пътна сигнализация не са напълно завършени.

            •           Опасни обезопасителни съоръжения (т.е. мантинели, парапети и др.).

            •           Незавършени отбивки и обслужваща инфраструктура.

            •           Незавършена дренажна система.

            •           Липса на одит по пътна безопасност преди отварянето за обществен трафикопоток.

Пускането в движение на незавършеното пътно трасе представлява непосредствена заплаха за собствеността, здравето и живота на участниците в движението, тъй като съществуват предпоставки за възникване на тежки пътнотранспортни произшествия.

Напомняме, че преди няколко години, при сходна ситуация, министър Иван Шишков пусна в експлоатация 7,5 километрова отсечка от този път, която не бе напълно завършена. В резултат на това за кратък период настъпиха множество катастрофи, включително с фатален изход, поради което движението бе в последствие спряно по спешност по настояване на Пътна полиция. Повторението на този подход би било не само грешка, но и проява на безотговорност спрямо безопасността на гражданите. Пускането на движението може да се определи като политическо решение поради което отговорните държавни институции не биха имали смелост да се противопоставят.

В тази връзка Институтът за пътна безопасност силно препоръчва да не се допуска пускането в експлоатация на трасето Ботевград – Мездра, преди:

            1.         Завършване на всички строително-монтажни дейности по пътя и прилежащите му съоръжения;

            2.         Обезпечаване на пълна сигнализация и маркировка съгласно нормативните изисквания;

            3.         Извършване на независим одит по пътна безопасност от компетентни експерти.

Инфраструктурата трябва да служи на хората и да осигурява безопасни условия за движение, а не да създава нови рискове. Призоваваме компетентните органи да проявят отговорност и да не допускат пускането на пътя преди да бъде напълно завършен и обезопасен.

 

С уважение,

Институт за пътна безопасност

 

 

/СТГ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 14:08 на 06.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация