site.btaАвиокомпаниите са изправени пред засилваща се несигурност в Близкия изток след ударите на САЩ срещу Иран

Авиокомпаниите са изправени пред засилваща се несигурност в Близкия изток след ударите на САЩ срещу Иран
Авиокомпаниите са изправени пред засилваща се несигурност в Близкия изток след ударите на САЩ срещу Иран
Снимка: AP/Petros Karadjias

Нови анулирани полети от международни превозвачи през последните дни до обичайно сигурни авиационни центрове като Дубай, най-натовареното международно летище в света, и Доха в Катар, показват как опасенията на авиационната индустрия за ситуацията в Близкия изток се засилват, предаде Ройтерс. Въпреки това някои авиокомпании възобновиха днес полетите си.

"Ер Франс Ка Ел Ем" (Air France KLM) отмени полети до и от Дубай и Рияд, планирани за вчера и днес.

Водещият азиатски превозвач "Сингапур еърлайнс" (Singapore Airlines), който определи ситуацията като "променлива", се очаква да възобнови днес полетите до Дубай, след като отмени неделния си полет от Сингапур.

Данни за заминаващите полети на "Флайтрадар24" (Flightradar24) показват, че "Бритиш еъруейз" (British Airways), собственост на  Ай Ей Джи (IAG), трябва да възобнови днес полетите до Дубай и Доха, след като вчера отмени маршрутите до и от тези летища.

Поради факта, че руското и украинското въздушно пространство също са затворени за повечето авиокомпании заради продължаващата с години война, Близкият изток се превърна във важен маршрут за полети между Европа и Азия, изтъква Ройтерс. На фона на ракетните и въздушни удари между Израел и Иран през последните 10 дни авиокомпаниите насочваха полетите си на север през Каспийско море или на юг през Египет и Саудитска Арабия.

В допълнение към увеличените разходи за гориво и екипаж, вследствие на по-дълги и отменени полети, превозвачите са изправени и пред потенциално поскъпване на авиационното гориво, тъй като цените на петрола се покачват след атаките на САЩ

Заглушаването и смущенията на Джи Пи Ес сигналите около зони на конфликти, където наземните Джи Пи Ес системи предават неверни координати, които могат да отклонят самолетите от курса им, също са нарастващ проблем за търговската авиация.

"Флайтрадар24" съобщи пред Ройтерс, че е налице "значително увеличение" на заглушаването и подправянето на сигнали през последните дни над Персийския залив.

"Сейф еърспейс" (Safe Airspace), уебсайт, управляван от "ОпсГруп" (OpsGroup), организация, предоставяща информация за риска за полетите, отбеляза вчера, че американските атаки срещу ядрените обекти на Иран биха могли да увеличат заплахата за американските оператори в региона.

Това би могло да доведе до допълнителни рискове във въздушното пространство на страни от Персийския залив като Бахрейн, Кувейт, Оман, Катар, Саудитска Арабия и ОАЕ, се казва в съобщението.

В дните преди американските удари срещу иранските ядрени обекти "Америкън еърлайнс" (American Airlines) спря полетите до Катар, а "Юнайтед еърлайнс" (United Airlines) и "Еър Канада" (Air Canada) направиха същото с полетите до Дубай. Те все още не са възобновили полетите си.

И докато международните авиокомпании се въздържат да летят в региона, то местните превозвачи в Йордания, Ливан и Ирак колебливо възобновяват някои полети.

На този фон Израел увеличава полетите, за да помогне на хората да се върнат в страната или да я напуснат. Израелската летищна администрация съобщи, че така наречените спасителни полети до страната ще се увеличат в понеделник до 24 на ден, въпреки че всеки полет ще бъде ограничен до 50 пътници.

Израелската авиокомпания  "Ел Ал еърлайнс" (El Al Airlines) обяви вчера, че е получила заявления за напускане на страната от около 25 000 души за около ден.

От днес израелските авиокомпании ще започнат да изпълняват полети от Израел, информират от летищната администрация.

/ИЦ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 15:20 на 24.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация