site.btaАИКБ ще подкрепи усилията на КЗП за организиране и провеждане на информационни кампании за еврото по места, заяви председателят на Асоциацията


Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) и председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова проведоха среща, посветена на предстоящата национална информационна кампания, свързана с въвеждането на еврото като официална валута в България, съобщиха от Асоциацията.
Председателят на КЗП запозна работодателската организация с информационната кампания на Комисията относно улесняване на бизнеса при ангажиментите по отношение въвеждането на еврото като официална платежна единица в страната, защита на потребителите в страната в процеса и осъществяване на контрол върху целия вътрешен пазар.
Представителите на АИКБ изразиха готовност Асоциацията да бъде активен партньор в кампанията, като осигури включването на своите регионални и браншови структури, както и съдействие за провеждането на събития на регионално ниво. Обсъдена бе възможността за целенасочено представяне на информация към микро-, малките и средните предприятия, които са ключов сегмент от българската икономика и които се нуждаят от навременна и достъпна експертиза в процеса на адаптация към новата валута.
"АИКБ ще подкрепи усилията на КЗП за организиране и провеждане на информационни кампании по места. Навременното информиране е най-важно. Поставени са въпроси, общи за търговците и потребителите – много, от които технически, напр. наличност на парични комплекти в евро за обезпечаване на разплащанията, функционирането на електронните системи и касовите апарати. Следователно, успехът на разяснителната кампания е в това да стигнем до хората и в най-малките населени места", заяви председателят на УС на АИКБ Румен Радев.
Ден по-рано Асоциацията на организациите на българските работодатели, на която АИКБ е член и ротационен председател, подписа Меморандум за сътрудничество с Министерския съвет. Документът предвижда укрепване на общественото доверие в плавния, справедлив и предвидим преход към единната европейска валута и към насърчаване прилагането на добри практики от страна на бизнеса.
Въвеждането на еврото не може да доведе до повишаване на цените на стоките и услугите, освен ако няма макроикономически фактори за това, каза вчера премиерът Росен Желязков в Министерския съвет преди подписването на меморандум за сътрудничество с работодателски, синдикални и браншови организации и асоциации във връзка със защитата на потребителите в процеса на въвеждане на еврото в България. Основният принцип, който ни води, е защита на интересите на потребителите. В макрорамката на бюджета за тази година е предвидено инфлацията в страната да не надвишава 3 процента, припомни той тогава.
/ИЦ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина