site.bta Ученици и учители от 11 училища развиваха умения за критично мислене в инициативата "Лаборатория за дигитална и медийна грамотност"

 Ученици и учители от 11 училища развиваха умения за критично мислене в инициативата "Лаборатория за дигитална и медийна грамотност"
 Ученици и учители от 11 училища развиваха умения за критично мислене в инициативата "Лаборатория за дигитална и медийна грамотност"
Ученици и учители от 11 училища развиваха умения за критично мислене в инициативата "Лаборатория за дигитална и медийна грамотност". Снимка: МОН

Ученици, учители и експерти от 11 училища в страната развиваха умения за критично мислене, безопасно поведение в дигиталната среда и отговорно отношение към медийното съдържание. Инициативата "Лаборатория за дигитална и медийна грамотност" се реализира по Националната програма на Министерството на образованието и науката (МОН) "Иновации в действие“, съобщи пресцентърът на ведомството.

Домакин на тридневното събитие беше Немската езикова гимназия „Гьоте“ в Бургас, като възпитаниците й се включиха в урок за съвременната журналистика - манипулация и истина, който беше представен от учителя Яна Плачкова от Професионалната гимназия по строителство и архитектура в Пазарджик.

Учениците представиха проектите си по гражданско образование, насочени към дигитално ограмотяване на възрастни хора, както и проекта „Звено“, свързан с дигитализацията на художествената галерия „Петко Задгорски“. Беше представен и исторически проект за Възраждането с елементи, генерирани от изкуствения интелект. Преди събитието младите са имали възможност да разговарят с експерти от различни области - журналисти и преподаватели по невронни мрежи и изкуствен интелект.

В рамките на лабораторията участниците преминаха не само през серия от интерактивни обучения и лекции, но и решаваха практически задачи за изработване на медийни послания и кампании, игри и симулации за разпознаване на дезинформацията, кибертормоза и нелоялните онлайн практики.

Като мото на лабораторията се наложи „мост“, който символизира прехода между традиционното и съвременното образование, реалното и дигиталното пространство, както и между поколенията. Този преход създава възможност за изграждане на устойчива култура на информираност, отговорност и креативност сред младите хора.

Месеци преди финалното събитие училищата са работили и по създаването на сайт с учебни ресурси и платформа за уроци и видеосъдържание в YouTube, които да развиват дигиталните компетентности на учители и ученици. Ще бъде издаден и сборник с добри образователни практики и учебни материали по актуални теми за дигиталната и медийната грамотност.

В лабораторията освен НЕГ „Гьоте“, участваха още: 51-во Средно училище (СУ) „Елисавета Багряна“ и Втора английска гимназия „Томас Джеферсън“ в София, Шесто СУ „Св. Кирил и Методий“ в Перник, СУ „Георги Бенковски“ в Тетевен, ПМГ „Акад. Иван Гюзелев“ в Габрово, СУ „Св. Княз Борис Първи“ в село Старцево, СУ „Отец Паисий“ в Кърджали, ПГСА в Пазарджик, Основното училище „Светлина“ в село Тополица и СУ „Епископ Константин Преславски“ в Бургас.

/ВБ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 22:19 на 09.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация