site.btaАА: „Търкиш Еърлайнс“ е най-ценната марка на Турция


Националният авиопревозвач на Турция „Търкиш Еърлайнс“ запазва през 2025 г. водещата си позиция като най-ценната марка на страната, показа доклад на групата за оценка Бранд Файненс (Brand Finance), предаде Анадолската агенция (АА) за БТА съгласно споразумението за обмен на информация между двете агенции.
Стойността на марката „Търкиш Еърлайнс“ възлиза на 2,2 милиарда долара тази година, според годишния доклад Brand Finance Türkiye 125 2025.
Бранд Файненс публикува годишни доклади за стойността на марките от 2007 г. насам, като увеличи списъка от 100 на 125 на марките, които оценява.
На второ място след „Търкиш Еърлайнс“ е производителят на домакински уреди „Арчелик“ (Arçelik). Стойността на марката на компанията възлиза на 1,64 милиарда долара.
Турската IS Bank се изкачи от четвърто място миналата година на трето тази година, като стойността на марката й достигна 1,24 милиарда долара.
Производителят на електроника „Вестел“ (Vestel) падна от трето място миналата година на четвърто тази година, като стойността на марката му възлиза на 928 милиона долара.
Автомобилният производител „Форд Отосан“ (Ford Otosan) се нарежда на пето място със стойност на марката от 905 милиона долара, следван от Ziraat Bank с 875 милиона долара, компанията за търговия на дребно на модни стоки LC Waikiki с 828 милиона долара, фирмата за финансови услуги Garanti BBVA с 721 милиона долара, турската марка за напитки Yeni Raki с 590 милиона долара и VakifBank с 386 милиона долара.
Първата марка турски електрически автомобили „Тогг“ (Togg) влезе в списъка миналата година на 20-то място и запазва тази позиция през 2025 г. със стойност на марката от 179 милиона долара.
Около 24 нови марки успяха да се включат в престижната класация тази година, а именно Altinkilic, Astor Energy, Bilkom, Bizim, Celik Motor, Dogan Trend, Efor Cay, Eker, Eksun, Gezinomi, Hedef Filo, Hepsiburada, Mobiltel, Oba Makarna, Penta, Reeder, Sasa, Suwen, TV8, Trendyol, VBT Yazilim, VDF Filo и Yigit Aku.
Общата стойност на най-добрите турски марки възлиза на 17 милиарда долара
Мухтерем Илгюнер, управляващ директор на Бранд Файненс Турция, каза пред Анадолската агенция, че общата стойност на най-добрите 125 турски марки е нараснала с 15,6% на годишна база и възлиза на17 милиарда долара.
„Успехът в чужбина на някои търговци на дребно на модни стоки като LC Waikiki, Mavi и Koton нараства, отразявайки значението на марките в този сектор“, каза той.
„Около 20 нови марки бяха добавени към списъка тази година“, отбеляза Илгюнер, добавяйки, че фирмите за пренос и софтуер са придобили известност.
„Това трябва да се разглежда като знак за структурна трансформация“, каза Илгюнер. „Тъй като турските фирми получават по-широко признание в авиацията и отбраната, стойността на марките на фирми като „Аселсан“ (Aselsan) и „Търкиш Еъроспейс Индъстрис“ (Turkish Aerospace Industries) нарастват.“
(Това е новина от деня в Турция, избрана от Анадолската агенция (АА) за публикуване от БТА съгласно споразумението за обмен на информация и професионално сътрудничество, което предвижда всеки ден националните информационни агенции на България и Турция да си разменят директно избрана от другата агенция новина на деня от съответната страна, а другата агенция да я публикува на своя интернет сайт с изрично посочване и цитиране на партньора й като източник.)
/ЕЩ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина