site.btaДоверието на потребителите в икономиката на САЩ се срива на фона на високите мита, сочи проучване

Доверието на потребителите в икономиката на САЩ се срива на фона на високите мита, сочи проучване
Доверието на потребителите в икономиката на САЩ се срива на фона на високите мита, сочи проучване
Снимка: AP/Nam Y. Huh

Потребителското доверие в САЩ се срива до едно от най-ниските си равнища, откакто се провежда съответното проучване на Университета на Мичиган. Това сочи първоначалната оценка на данните от най-новото изследване по темата, огласена днес и цитирана от Си Ен Би Си.

Индексът на университета, който отразява промените в потребителското доверие, се понижава до 50,8 пункта през май от 52,2 пункта през април, сочат първоначалните данни. 

Това е второто най-ниско равнище на показателя от юни 2022 година. 

Потребителите в САЩ са все по-притеснени, че повишаването на митата върху вноса в страната, прилагано от администрацията на американския президент Доналд Тръмп, ще доведе до скок на инфлацията, посочва Си Ен Би Си. 

"Несигурността по отношение на търговската политика (на администрацията на Тръмп - бел. ред.) продължава да e доминираща тема за потребителите, когато изразяват своето отношение относно развитието на американската икономика", посочва Джоан Шу, която е ръководител на екипа, провел проучването. 

 

/СЛС/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 06:56 на 17.05.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация