site.btaНова тенденция се появи в ТикТоk в подкрепа на кандидата за президент на Румъния Джордже Симион

Нова тенденция се появи в ТикТоk в подкрепа на кандидата за президент на Румъния Джордже Симион
Нова тенденция се появи в ТикТоk в подкрепа на кандидата за президент на Румъния Джордже Симион
Снимка: AP

Два дни преди първия тур на президентските избори в Румъния нова тенденция се появи в социалната мрежа ТикТок. Потребители публикуват кратки видеа, в които "не казват за кого ще гласуват", а на заден план се чува песента "Доведи конете, Симионе".

Някои от клиповете станаха вирални и получиха хиляди гледания. Тенденцията идва в подкрепа на Джордже Симион, кандидатът за президент на крайнодесния опозиционен Алианс за обединение на румънците (АУР), пише вестник “Адевърул”. 

Потребителите на приложението се снимат в различни пози, а във видеата се повяват надписи „Няма да ти казвам за кого ще гласувам“, „Не ме питай за кого ще гласувам, защото няма да ти кажа. Гласуването е тайно“, „Няма да ти казвам за кого ще гласувам, ти се досещаш“. Не липсват и коментари от сорта “„този път прецакваме системата“.

“Много млади румънци отново се обръщат към платформата за споделяне на видео ТикТок, за да получат насоки как да гласуват на президентските избори в неделя”, написа междувременно в свой материал Ройтерс. Агенцията допълва, че Джордже Симион е фаворит за президент в социологическите проучвания, но и с най-много последователи в ТикТок - 1,3 милиона. Далеч зад него е бившият ляв премиер Виктор Понта с 233 600 последователи, следван от другите кандидати за двореца Котрочени. 

„Ако анализираме нашата президентска кампания, можем да кажем, че всеки от съответните кандидати се опита да изгради силни онлайн и социални медийни операции, те инвестираха много ресурси в този тип кампания“, коментира за Ройтерс директорът на социологическата агенция ИНСКОП Ремус Щефуряк. 

Аудиторията на ТикТок в Румъния е предимно млада: 64,6 процента са на възраст между 18 и 24 години, 33,7 на сто - между 25 и 34 години, показват данни на Start.io, мобилна рекламна платформа, която анализира потребителски данни на приложения.

Преди седмица ТикТок обяви специални мерки за предотвратяване на влияние върху изборите в Румъния, включително работна група за осигуряване на ефективно модериране на съдържанието и образователна кампания за идентифициране на дезинформация.

През януари компанията заяви, че е блокирала над 116 000 фалшиви акаунта в Румъния през втората половина на декември. От доклад на ТикТок стана ясно още, че през втората половина на 2024 г. китайската социална мрежа е премахнала над 27 000 фалшиви профила, рекламирали АУР и Калин Джорджеску.

/ВН/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 14:03 на 03.05.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация