site.btaБАБХ направи проверка в столичен магазин за месо и месни продукти като част от кампанията за великденските празници

БАБХ направи проверка в столичен магазин за месо и месни продукти като част от кампанията за великденските празници
БАБХ направи проверка в столичен магазин за месо и месни продукти като част от кампанията за великденските празници
БТА, София (16 април 2025) Тематична проверка извършена от служители на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) в столичен магазин за месо. Проверката е насочена към осигуряване на безопасността и защитата на потребителите по време на празничния период.Снимка: Ивона Величкова/БТА (ПБ)

Проверка в специализиран магазин за месо и месни продукти в центъра на София извършиха служители на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ). Проверката е част от засилените проверки преди празниците.

Проверката установи, че месото е с ясен произход - България, със здравна маркировка, с допълнително поставен етикет, спазен е температурният режим на съхранение, представени са придружаващи документи, посочи Бистра Иванова, началник отдел "Контрол на храните" към Областната дирекция по безопасност на храните (ОДБХ) София-град.

БАБХ ще предостави обобщени резултати от празничните проверки следващата седмица. Иванова подчерта, че в рамките на последните десет дни откакто се провеждат засилени проверки, няма изтеглени от пазара месо и яйца.

Най-честите нарушения при миналогодишните великденски проверки са били неправилен режим на съхранение, липса на документи и проследимост, неспазване на добрите хигиенни практики. В периода на проверките тогава са съставени 21 акта и 95 предписания за по-леките несъответствия, посочи Иванова.

Тя припомни за потребителите, че яйцата, които са в търговската мрежа, трябва да са клас А. Те имат идентификационна маркировка, която носи информация за вида на отглеждането и за животновъдния обект. Маркировката на българските яйца започва с BG.

По отношение на месото експертът отбеляза, че задължително трябва да е посочена страната на произход и тази информация да е видима за клиентите. Ако месото е пристигнало замразено, то в неговото наименование трябва да се съдържа терминът "размразено". Българското месо е със син печат, а вносното е с червен.

Управителят на магазина Мария Петкова каза, че клиентите имат доверие в българското месо. Тя посочи, че хубавото агнешко месо може да се познае по няколко показателя. Цветът трябва да е бледорозов, повърхността на месото трябва да е суха, мазнината да е бяла до кремав цвят.

Петкова каза, че увеличението в цената на агнешкото месо спрямо миналата година е между 1 - 1,20 лева на килограм.

По думите ѝ цялото количество месо, което са заложили миналата година, е било продадено. Тази година наблюдават по-голям интерес. Техният магазин има дългогодишни клиенти, които дават предварителни заявки. Разполагаме и с агнешка разфасовка за свободно пазаруване, допълни Петкова. Цената на агнешкото месо в магазина е 28,10 лева на килограм за предна четвъртина и 29,10 лева на килограм за задна четвъртина.

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 17:12 на 25.04.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация