По-късно парната машина е използвана като движеща се атракция от началото на XX век 

site.btaОт гара Бойчиновци към София на 23 септември 2002 г. потегля последният парен локомотив в историята на българския железопътен транспорт

Бойчиновци (23 септември 2002) В депо Бойчиновци е възстановен парен локомотив с фабричен номер 15-215 от 1943 година. За първи път през 21 век хората видяха истински парен локомотив в движение. В гара Мездра го заредиха с вода и гориво и смениха посоката към София. Локомотивът бе управляван от машиниста Боно Стефанов от Монтана. БТА, снимка: Любомира Филипова/Архив
От гара Бойчиновци на собствен ход към София на 23 септември 2002 г. потегля последният парен локомотив в историята на българския железопътен транспорт.

За да прочетете цялата статия

Абонирайте се Влезте във Вашата БТА

Продължете да четете с абонамент

Вижте условията

/ДС/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 11:55 на 09.11.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация