site.btaАНА-МПА: Гърците са харчили по-малко през 2023 г. спрямо 2022 г., но са пазарували повече онлайн

АНА-МПА: Гърците са харчили по-малко през 2023 г. спрямо 2022 г., но са пазарували повече онлайн
АНА-МПА: Гърците са харчили по-малко през 2023 г. спрямо 2022 г., но са пазарували повече онлайн
Снимка: Мелина Христова, БТА

Значителна промяна в потребителското поведение на гърците, които пазаруват онлайн, се наблюдава през 2023 г. в сравнение с 2022 г. според годишния преглед (Re) на платформата за модни стоки и аксесоари „Глами“ (GLAMI), пише АНА-МПА за БТА.

Статистическите резултати са оформени на базата на отговорите на 4246 гръцки онлайн потребители, запитани за навиците им при пазаруване.

По-голямата част от хората (46,8 процента) заявяват, че са харчили средно между 50 и 100 евро месечно за модни покупки от електронни магазини през 2023 г. Общо 65,9 процента отбелязват, че са похарчили по-малко пари за дрехи и обувки в сравнение с 2022 г., а 45,5 процента са посочили, че цените са се увеличили значително.

По-ниските цени при онлайн пазаруване са били основният стимул за 69,8 процента от гръцките купувачи да продължат да ползват електронните търговски услуги вместо да посещават магазините на място – поведение, което се наблюдава и в осем други европейски държави, в които „Глами“ работи и които участват в проучването (Чехия, Словакия, Румъния, Унгария, България, Италия, Хърватия и Словения).

През 2023 г. общите покупки на гръцките потребители значително са намелели. Над 56 процента от хората са търсели само „най-необходимите“ стоки или продукти на разпродажба (41,1 процента). По-малък процент (20,7) са избрали да подбират не толкова първокласни продукти или да се насочват към втора употреба (4,6 процента).

/ВН/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:45 на 27.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация