site.btaСтотици студенти от Буркина Фасо, Мали и Нигер не могат да се върнат да продължат обучението си във Франция

Стотици студенти от Буркина Фасо, Мали и Нигер не могат да се върнат да продължат обучението си във Франция
Стотици студенти от Буркина Фасо, Мали и Нигер не могат да се върнат да продължат обучението си във Франция
Демонстранти с лозунг, гласящ "Долу Франция, да живее Путин", изразяват подкрепа за пучистите в Нигер на 30 юли 2023 г. Снимка: АП

Стотици студенти, изследователи и културни дейци от Буркина Фасо, Мали и Нигер не могат да получат визи за Франция, за да продължат обучението си поради влошените отношения с Париж, предаде Ройтерс.

По-рано френското външно министерство нареди на културните институции да спрат да работят с Нигер, Мали и Буркина Фасо. Освен това ведомството издаде нареждане да се отмени всякакво финансиране на културното сътрудничество с тези страни, както и организиране на гастроли и издаване на визи.

По данни на външното министерство миналата година Франция е издала 907 визи за обучение и стаж на граждани от Буркина Фасо, 689 визи на граждани от Мали и 436 визи на граждани от Нигер. Тази година студенти, лекари, артисти и спортисти от трите африкански държави, които преди това са пътували до Франция за обучение и стаж, са принудени да преразгледат плановете си и да останат в Африка или да учат в други държави.

По статистически данни на френската образователна агенция "Кампус Франс", цитирани от Ройтерс, между 2021 г. и 2022 г. повече от 3100 студенти от Мали, 2300 от Буркина Фасо и 1100 от Нигер са учили във френски държавни образователни институции.

Според агенцията в същото време френските власти гарантират на студентите, артистите и изследователите от трите страни, които вече са във Франция, че са добре дошли и могат да продължат дейността си.

/ГГ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:13 на 27.02.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация