site.btaОрганизации от България, Гърция, Чехия и Великобритания разработиха по програма "Еразъм+" мултисекторен подход в системата на средното образование

Организации от България, Гърция, Чехия и Великобритания разработиха по програма "Еразъм+" мултисекторен подход в системата на средното образование
Организации от България, Гърция, Чехия и Великобритания разработиха по програма "Еразъм+" мултисекторен подход в системата на средното образование
снимка: Боян Ботев, БТА

Шест организации от България, Гърция, Чехия и Великобритания разработиха модел за въвеждането на мултисекторния подход за работа с ученици в прогимназиалния етап на обучение. Подходът се основава на идеята за обединяване на теоретичните знания на учениците по всички изучавани в учебния план дисциплини чрез поставянето на проектни задачи и превръщането им в комплекс от практически умения за справяне с различни житейски ситуации, каза по време на пресконференция в Националния пресклуб на БТА в Пловдив председателят на сдружение „Развитие на иновативни стартиращи компании“ Галина Тошева. Организацията е българският участник в проекта, който се финансира по програма "Еразъм+" и се реализира в последните три години.

Подходът е разработен за внедряване в прогимназиалния етап - от 5 до 7 клас. Същността му е включването на всички изучавани предмети в разработването на задача или казус, която да бъде поставена от учителите. Целта е учениците да използват натрупаните теоретични знания и да ги преведат в умения, чрез които да се научат да се справят добре в житейски ситуации, обясни Тошева. Като пример тя посочи казус с изучаването на пътеписа "До Чикаго и назад" на Алеко Константинов по български и литература, по който децата могат да научат колко време се пътува до Чикаго, къде е летището, какви са правилата там, какви физични процеси се случват при полет, как се работи с навигация, за да разгледат забележителностите там, как да се възстанови тялото след пътуване.

Мултисекторният подход позволява на педагозите необятни възможности за задаване на задачи и извличането на полезни за децата практически умения, каза Тошева. По думите ѝ всяко училище у нас може да въведе този подход, без да е необходимо това да е обвързано с утвърждаване на допълнителни обучителни програми от страна на Министерството на образованието и науката. 

Подходът е внедрен пилотно в две български училища - ОУ "Св. св. Кирил и Методий", село Чавдар и ОУ "Св. св. Кирил и Методий", село Труд, община "Марица". По проекта са обучени преподаватели от учебните заведения, които са посетили Гърция, Чехия и Великобритания за обмяна на опит. Сдружението е разработило ръководства за педагози за внедряване на този метод, които са достъпни на интернет страницата им. Стремежът на партньорските организации е мултисекторният подход да бъде въведен трайно в системата на средното образование, не само в България, но и в Европа.

/ВД/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:15 на 16.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация