site.btaИстинското лице на германската мода се крие в нейната многоликост и достъпност

Истинското лице на германската мода се крие в нейната многоликост и достъпност
Истинското лице на германската мода се крие в нейната многоликост и достъпност
Модел на марката "Намилия", част от ревю в рамките на Берлинската седмица на модата на 12 юли. Снимка: АП

Седмицата на модата в Берлин, започнала на 10 юли, е сред знаковите събития в модния календар на Европа, но все още търси истинското си лице. Форумът е основан през 2007 г. и въпреки икономическата му значимост предстои дълъг път, докато градът бъде припознат за поредната столица на индустрията за луксозни стоки. Артистичното реноме на Седмицата на модата в Берлин също има нужда от време, за да достигне престижа, на който се радват нетрадиционни локации като Токио.

Няма „берлински стил“, казва главната редакторка на германското издание на "Вог" Кристиане Арп пред „Дойче веле“ през 2017 г. „Смятам, че няма нужда да се опитваме да бъдем като Париж. Париж вече съществува, той има чудесна система. Берлин е различен, а хората няма нужда да идват тук, ако търсят Париж. Трябва да се научим да бъдем отворени. Париж винаги е бил отворен за идеите на дизайнерите.“

Няколко години по-късно Седмицата на модата в Берлин вече се възприема като традиция, а организаторите постепенно намират акцента, който превръща германската мода в нещо различно. Никъде другаде – не само в Париж, но и и в Милано, Лондон и дори в Ню Йорк, дните, посветени на модата, не са толкова обвързани с шопинг услуги и изложения, колкото е възможно по-достъпни за крайния потребител. Един от основните стълбове на събитието е „Мерцедес-Бенц“. Марката дори има своя собствена седмица на младите дизайнери през есента, опитвайки се да промотира модни таланти. Подобна демонстративна съвместна работа е безпрецедентна както за седмиците на прет-а-порте в другите столици, така и за седмиците на висшата мода в Париж, където все още световните козметичните марки припознават за свое място единствено бекстейджа на ревютата.  

Германски стил на обличане не съществува, коментира журналистът Геро Шлис. Берлин няма свое модно лице – той има твърде много лица и в това е неговата сила. По отношение на артистичния заряд, който носят модните ревюта, градът все още е твърде незначителен в сравнение с Париж и Ню Йорк. Берлин обаче има друго предимство – той отхвърля модния диктат, отворен е към младите дизайнери и напълно непознатите имена.

Модата в Германия обича устойчивостта и екологията – зелените, етични към природата дефилета тук са напълно естествена традиция. За сравнение – въпросът доколко толерантна е модата към околната среда, се превърна в акцент за парижкия подиум едва през последните години. Т.нар. уличен стил, превзел артистичната визия на марки като „Луи Вюитон“,  е неразриван част от случващото се в Берлин. Търговските изложения са същността на Берлинската седмица, а достъпът до модата е максимално отворен за всички. Тази характеристика на модния форум също е в ярък контраст с организацията на Парижката седмица например – безредиците във френската столица не успяха да попречат на провеждането на ревютата на луксозните марки. Подобни паралелни светове трудно биха намерили място в Берлин именно поради идеята за достъпност и дружелюбност към крайния купувач, към редовия клиент.

Големите звезди от света на шоубизнеса и иконични фигури като главната редакторка на американския "Вог" Ана Уинтур може и да пропуснат ревютата и изложенията. Единствено в Берлин това няма значение. 

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:27 на 19.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация