site.btaСтоличният общински съвет връща картата за една линия в наземния градски транспорт и метрото, и намалява цената на абонаментните карти за ученици и студенти


Столичният общински съвет (СОС) на заседание днес прие доклад за изпълнение на постановлението на Министерския съвет за намаляване на цената на месечните абонаментни карти за ученици, студенти и докторанти. Общинските съветници връщат от средата на март и карта за една линия за наземния транспорт и за метрото, след като новата тарифна политика на Общината в частта ѝ за месечните карти бе широко критикувана от гражданите.
Връщането на картата за една линия ще стане от средата на март.
Цената за картите за ученици, студенти и докторанти ще бъде 15 лв. за периода 01.02.2023 г. до 31.12.2023 година, съобразно постановлението на кабинета. Пътуването и на деца от седем до 10-годишна възраст в градския транспорт става безплатно, а цената на годишната карта за всички линии ще струва 180 лева. След връщането на картата за една линията в средата на месец март, картата - за студенти, ученици и докторанти за метро става 9 лв., а картата за една линия на наземния транспорт за студенти, ученици и докторанти ще бъде 6,90 лева.
На брифинг в СОС председателят на Съвета Георги Георгиев благодари на колегите си от всички политически групи, че с единодушие всички гласували в залата подкрепиха предложението за връщането на картата за една линия, така както е позната на софиянци във всичките ѝ разновидности, за всички категории граждани, които имат право да я ползват и на същите цени. Очевидно е, че така трябва да работят институциите, да се вслушват в гласа на гражданите, за да можем да взимаме решения, които са адекватни на времето и на изискванията на обществото, заяви Георги Георгиев.
В отговор на въпрос той каза, че спад на приходите на Центъра за градска мобилност с връщането на картата за една линия несъмнено ще има. Нека да не забравяме, че не може механично да се реже една пропорция или една група пътници, просто защото ако нямат удобния, избрания и наличен досега за тях документ за пътуване, като картата за една линия, те просто могат да решат да не пътуват с обществен транспорт, заяви Георги Георгиев. Той съобщи, че над 30 хиляди души са хората, които ползват картата за една линия. Това са редовни пътници, те са очевидно доволни потребители на градския транспорт и нашата основна грижа е да останат такива и да не ползват автомобилите си за придвижване с оглед на екологични ефекти, допълни председателят на СОС.
/МК/
news.modal.header
news.modal.text