site.btaНов софтуер, представен в София, използва изкуствен интелект за предотвратяване на кражби и насилие в търговски и обществени обекти

Нов софтуер, представен в София, използва изкуствен интелект за предотвратяване на кражби и насилие в търговски и обществени обекти
Нов софтуер, представен в София, използва изкуствен интелект за предотвратяване на кражби и насилие в търговски и обществени обекти
БТА, София (16 декември 2025) Представяне на нов софтуерен продукт в сектора на сигурността в магазините и търговските вериги в Националния пресклуб на Българската телеграфна агенция (БТА) в София. На снимката (от ляво надясно): изпълнителният директор на ESG България Славена Даскалова, националният мениджър на ESG България Христо Карагегов, съоснователят на DOMIRA и президент на STUDIO UNO GROUP SRL Джовани Сгамбеллоне, търговският директор на DOMIRA AI Паоло Морандо, Франческо Макиарела - част от IT екипа разработил софтуера.Снимка: Женя Илчева/БТА (ЛФ)

Нов софтуерен продукт, използващ изкуствен интелект за повишаване на сигурността в магазини, търговски вериги и обществени обекти, беше представен днес на пресконференция в Националния пресклуб на БТА в София. Продуктът DOMIRA A.I. беше представен от Джовани Сгамбеллоне - съосновател на „Домира“ (DOMIRA) и президент на STUDIO UNO GROUP SRL.

DOMIRA A.I. е софтуерна платформа, базирана на изкуствен интелект, която има за цел да открива и предотвратява кражби, агресия, насилие и други незаконни действия, като анализира поведенчески модели и подава сигнал, още преди инцидентът да се е случил. По думите на Сгамбеллоне това превръща продукта в „истински революционен“ за пазара на сигурността.

Той подчерта, че изкуственият интелект все още се използва предимно за развлекателни или повърхностни цели, докато екипът на „Домира“ си е поставил за задача да го приложи за реални, социално значими и конструктивни решения. Сгамбеллоне посочи, че компанията има над 30-годишен опит в сектора на сигурността, което е в основата на разработването на продукта.

DOMIRA A.I. е създадена в резултат на колаборация между компании, работещи в сферата на сигурността, софтуерните технологии и изкуствения интелект. Софтуерът може да бъде персонализиран според нуждите на клиента – за предотвратяване на кражби в търговски обекти, агресивно поведение в молове, болници и спешни отделения, както и в други обществени пространства.

Системата разпознава предварителни сигнали и поведенчески характеристики, които могат да доведат до инцидент, и подава сигнал към охранителния персонал, което позволява навременна превенция, а не реакция след настъпване на събитието. По думите на Сгамбеллоне това води до по-висока сигурност, намаляване на разходите за охрана и ограничаване на загубите за търговските вериги.

Продуктът вече се тества и използва основно в Италия и други европейски държави, включително в големи търговски и луксозни вериги като "Сефора" (Sephora) и обекти на групата Ел Ве Ем Аш (LVMH). Преди навлизането на българския пазар компанията планира допълнителни тестове и адаптация.

Сгамбеллоне заяви, че DOMIRA A.I. се предлага чрез месечен абонамент, като клиентите имат възможност първоначално да тестват системата безплатно. Той изрази намерение компанията да развива дейност и в България, включително с участието на български специалисти, основно в сферата на сигурността и техническата поддръжка.

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 06:02 на 20.12.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация