site.btaОнлайн продажбите в САЩ между Дена на благодарността и Кибер понеделник достигнаха 44,2 млрд. долара

Онлайн продажбите в САЩ между Дена на благодарността и Кибер понеделник достигнаха 44,2 млрд. долара
Онлайн продажбите в САЩ между Дена на благодарността и Кибер понеделник достигнаха 44,2 млрд. долара
Снимка: AP/David Zalubowski, архив

Потребителите в САЩ са похарчили през тазгодишния Кибер понеделник (понеделникът след Деня на благодарността в  САЩ - бел. ред.) 14,25 млрд. долара, а като общите продажби в интернет за целия празничен уикенд (от Деня на благодарността до Кибер понеделника  - бел. ред. )нараснаха до 44,2 млрд. долара, предаде Ройтерс, позовавайки се на доклад на „Адоби Аналитикс“ (Adobe Analytics).

През през целия петдневен период изразходваните средства са увеличили със 7,7 на сто спрямо миналата година. За 2024 спрямо 2023 г. увеличението беше с 8,2 на сто до 41,1 млрд. долара, посочва още „Адоби Аналитикс“.

В началото на празничния период компанията прогнозираше, че онлайн продажбите за същия интервал тази година ще достигнат 43,7 млрд. долара, или ръст от 6,3 на сто на годишна база.

„Търговците в САЩ разчитаха силно на отстъпките този празничен сезон, за да стимулират онлайн търсенето. Конкурентните и постоянни промоции през Кибер седмицата подтикнаха потребителите да пазаруват по-рано, създавайки среда, в която Черният петък вече оспорва доминацията на Кибер понеделника“, коментира Вивек Пандя, водещ анализатор в „Адоби Диджитъл Инсайтс“ (Adobe Digital Insights).

Само през Черния петък разходите за покупки онлайн достигнаха рекордните 11,8 млрд. долара, според „Адоби Аналитикс“.

Големи ритейлъри като „Амазон.ком“ (Amazon.com), „Уолмарт“ (Walmart) и „Таргет“ (Target) предложиха значителни намаления в широк набор от категории, привличайки както по-заможни клиенти, желаещи да пазаруват щедро, така и потребители, които внимателно планират бюджета си.

Много американци са разчитали и на услуги с изкуствен интелект – като чатботове – за търсене на продукти и сравняване на цени в категории като домакински уреди, играчки, видеоигри и бижута.

Трафикът, свързан с ИИ, към американски търговски сайтове се е увеличил с 670 на сто на Кибер понеделник, а на Черния петък – с 805 на сто спрямо миналата година, показват данните на „Адоби Аналитикс“.

Силните намаления са насърчили покупките на по-скъпоструващи стоки, включително електроника, спортни артикули и домакински уреди.

Използването на услугите „купи сега, плати по-късно“ е достигнало най-високото си ниво досега на Кибер понеделник, като е генерирало 1,03 млрд. долара онлайн разходи – ръст от 4,2 на сто на годишна база. Това дава възможност на потребители с натоварени бюджети да разсрочат част от разходите си.

Анализатори отбелязват, че въпреки някои случаи на поемане на краткосрочен дълг, тази година американците са пазарували по-внимателно и са следили стриктно цените, за да избегнат импулсивни покупки.

/СЛС/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 05:45 на 08.12.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация