site.btaБългария представя туристическия си потенциал с национални щандове на изложения в Румъния и Германия

България представя туристическия си потенциал с национални щандове на изложения в Румъния и Германия
България представя туристическия си потенциал с национални щандове на изложения в Румъния и Германия
Снимка: Кореспондент на БТА в Самоков Иван Ласкин, архив

България участва в две от най-значимите туристически изложения в Централна и Източна Европа – TTR 2025 в Букурещ и Touristik & Caravaning в Лайпциг. Министерството на туризма представя страната ни с модерни национални щандове и визия с ясни акценти върху устойчивото развитие, културното наследство, морските и зимните ваканции, семейния туризъм и балнеологията, съобщиха от ведомството.

Министърът на туризма Мирослав Боршош заяви, че активното международно присъствие е ключов инструмент за утвърждаване на България на водещите пазари, като отбеляза приноса на сектора и значението на стратегическите партньорства. 

„Продължаваме последователно да позиционираме България на важните международни форуми, защото това е един от най-преките пътища към нови туристи, нови пазари и нови възможности за сектора. Модерната визия, атрактивната реклама и професионалното представяне затвърждават имиджа на страната като достъпна, разнообразна и целогодишна дестинация“, подчерта министър Боршош.

Концепцията на българския щанд на изложението TTR 2025 в Букурещ акцентира върху културните забележителности, природните ресурси и разнообразието от възможности за летен, зимен и специализиран туризъм. За посетителите е подготвена богата програма, включваща дигитални визуализации и фотокът с емблематични български пейзажи. На националния ни щанд участват 27 български туристически компании и общини, което представлява устойчиво нарастване спрямо предходните години и подчертава значимостта на румънския пазар.

Румъния остава един от най-важните външни пазари за България поради целогодишната активност на румънските туристи, географската близост и устойчивия интерес към различните сегменти на туристическия продукт. 

Изложението Touristik & Caravaning се провежда от 1990 г. насам и е най-голямото туристическо събитие в централна Германия и в бившите източно-германски провинции като събира над 450 изложители от над 30 държави. България традиционно привлича интереса на посетителите с предложения за морски ваканции, балнео и СПА туризъм и семейни почивки.

БТА припомня, че по прогноза на Световния съвет за пътуване и туризъм (WTTC) приносът на сектор „Туризъм“ към брутния вътрешен продукт (БВП) на България ще достигне 8,4 процента през 2025 г.

/ИЦ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 20:34 на 21.11.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация