На разходка по река Дунав с пътническия речен кораб „Георги Димитров“ през 1953 година

На разходка по река Дунав с пътническия речен кораб „Георги Димитров“ през 1953 година
Построен през 1940-1941 г. в корабостроителницата в Будапеща, корабът до 1945 г. носи името „Цар Борис III“. Той е един от трите първокласни речни пътнически кораба, построени по поръчка на България, и носещи имената "Цар Борис III", "Царица Йоана" и "Княз Симеон". Те са еднотипни с дължина от 78,8 метра и ширина от 8,80 метра. Могат да превозват до 1000 пътника и 140 тона товар при средна скорост от 25 км/час. Трите кораба са доставени през май, август и септември 1941 г. и поемат пътническото корабоплаване по линията Видин – Русе - Силистра. Трите кораба са считани за най-хубавите и най-модерните по река Дунав. През Втората световна война корабите превозват хора и товари по реката, а от май 1944 г. работят за Германската армия. След 9 септември 1944 г. са предоставени на Съветската армия, като се запазват българските им екипажи. След замяната на монархията с република през септември 1946 г., имената им са сменени, като „Цар Борис ІІІ” става „Георги Димитров”, „Царица Йоана” - „Александър Стамболийски”, а „Княз Симеон” - „9 септември”.
Корабът „Цар Борис III“ („Георги Димитров“) пристига в Русе на 19 май 1941 г. Обзавеждането е модерно, има ресторант, салони, каюти за спане, обслужва се от 40 души екипаж. По време на Втората световна война корабът е превърнат в плаваща болница и превозва войски и товари за нуждите на Трети украински фронт. След войната корабът плава като пътнически до 1979 г., когато е зачислен към Гранични войски. На борда на кораба е заснет част от игралния филм „Баш майсторът на екскурзия”. Корабът е напълно унищожен вследствие на пожар, възникнал на 8 ноември 1983 г. заради повреда на електрическа инсталация.
На снимката: река Дунав (17 август 1953) Пътническият речен кораб „Георги Димитров“. БТА, снимка: Георги Викентиев/архив (ПГ)
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
Корабът „Цар Борис III“ („Георги Димитров“) пристига в Русе на 19 май 1941 г. Обзавеждането е модерно, има ресторант, салони, каюти за спане, обслужва се от 40 души екипаж. По време на Втората световна война корабът е превърнат в плаваща болница и превозва войски и товари за нуждите на Трети украински фронт. След войната корабът плава като пътнически до 1979 г., когато е зачислен към Гранични войски. На борда на кораба е заснет част от игралния филм „Баш майсторът на екскурзия”. Корабът е напълно унищожен вследствие на пожар, възникнал на 8 ноември 1983 г. заради повреда на електрическа инсталация.
На снимката: река Дунав (17 август 1953) Пътническият речен кораб „Георги Димитров“. БТА, снимка: Георги Викентиев/архив (ПГ)

На разходка по река Дунав с пътническия речен кораб „Георги Димитров“ през 1953 година
Построен през 1940-1941 г. в корабостроителницата в Будапеща, корабът до 1945 г. носи името „Цар Борис III“. Той е един от трите първокласни речни пътнически кораба, построени по поръчка на България, и носещи имената "Цар Борис III", "Царица Йоана" и "Княз Симеон". Те са еднотипни с дължина от 78,8 метра и ширина от 8,80 метра. Могат да превозват до 1000 пътника и 140 тона товар при средна скорост от 25 км/час. Трите кораба са доставени през май, август и септември 1941 г. и поемат пътническото корабоплаване по линията Видин – Русе - Силистра. Трите кораба са считани за най-хубавите и най-модерните по река Дунав. През Втората световна война корабите превозват хора и товари по реката, а от май 1944 г. работят за Германската армия. След 9 септември 1944 г. са предоставени на Съветската армия, като се запазват българските им екипажи. След замяната на монархията с република през септември 1946 г., имената им са сменени, като „Цар Борис ІІІ” става „Георги Димитров”, „Царица Йоана” - „Александър Стамболийски”, а „Княз Симеон” - „9 септември”.
Корабът „Цар Борис III“ („Георги Димитров“) пристига в Русе на 19 май 1941 г. Обзавеждането е модерно, има ресторант, салони, каюти за спане, обслужва се от 40 души екипаж. По време на Втората световна война корабът е превърнат в плаваща болница и превозва войски и товари за нуждите на Трети украински фронт. След войната корабът плава като пътнически до 1979 г., когато е зачислен към Гранични войски. На борда на кораба е заснет част от игралния филм „Баш майсторът на екскурзия”. Корабът е напълно унищожен вследствие на пожар, възникнал на 8 ноември 1983 г. заради повреда на електрическа инсталация.
На снимката: река Дунав (17 август 1953) Пътници в дружески разговор с капитана на пътническия речен кораб „Георги Димитров“. Пресфото-БТА, снимка: Георги Викентиев/архив (ПГ)
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
Корабът „Цар Борис III“ („Георги Димитров“) пристига в Русе на 19 май 1941 г. Обзавеждането е модерно, има ресторант, салони, каюти за спане, обслужва се от 40 души екипаж. По време на Втората световна война корабът е превърнат в плаваща болница и превозва войски и товари за нуждите на Трети украински фронт. След войната корабът плава като пътнически до 1979 г., когато е зачислен към Гранични войски. На борда на кораба е заснет част от игралния филм „Баш майсторът на екскурзия”. Корабът е напълно унищожен вследствие на пожар, възникнал на 8 ноември 1983 г. заради повреда на електрическа инсталация.
На снимката: река Дунав (17 август 1953) Пътници в дружески разговор с капитана на пътническия речен кораб „Георги Димитров“. Пресфото-БТА, снимка: Георги Викентиев/архив (ПГ)

На разходка по река Дунав с пътническия речен кораб „Георги Димитров“ през 1953 година
Построен през 1940-1941 г. в корабостроителницата в Будапеща, корабът до 1945 г. носи името „Цар Борис III“. Той е един от трите първокласни речни пътнически кораба, построени по поръчка на България, и носещи имената "Цар Борис III", "Царица Йоана" и "Княз Симеон". Те са еднотипни с дължина от 78,8 метра и ширина от 8,80 метра. Могат да превозват до 1000 пътника и 140 тона товар при средна скорост от 25 км/час. Трите кораба са доставени през май, август и септември 1941 г. и поемат пътническото корабоплаване по линията Видин – Русе - Силистра. Трите кораба са считани за най-хубавите и най-модерните по река Дунав. През Втората световна война корабите превозват хора и товари по реката, а от май 1944 г. работят за Германската армия. След 9 септември 1944 г. са предоставени на Съветската армия, като се запазват българските им екипажи. След замяната на монархията с република през септември 1946 г., имената им са сменени, като „Цар Борис ІІІ” става „Георги Димитров”, „Царица Йоана” - „Александър Стамболийски”, а „Княз Симеон” - „9 септември”.
Корабът „Цар Борис III“ („Георги Димитров“) пристига в Русе на 19 май 1941 г. Обзавеждането е модерно, има ресторант, салони, каюти за спане, обслужва се от 40 души екипаж. По време на Втората световна война корабът е превърнат в плаваща болница и превозва войски и товари за нуждите на Трети украински фронт. След войната корабът плава като пътнически до 1979 г., когато е зачислен към Гранични войски. На борда на кораба е заснет част от игралния филм „Баш майсторът на екскурзия”. Корабът е напълно унищожен вследствие на пожар, възникнал на 8 ноември 1983 г. заради повреда на електрическа инсталация.
На снимката: река Дунав (17 август 1953) На палубата на пътническият речен кораб „Георги Димитров“ е устроен плаж. Пресфото-БТА, снимка: Георги Викентиев/архив (ПГ)
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
Корабът „Цар Борис III“ („Георги Димитров“) пристига в Русе на 19 май 1941 г. Обзавеждането е модерно, има ресторант, салони, каюти за спане, обслужва се от 40 души екипаж. По време на Втората световна война корабът е превърнат в плаваща болница и превозва войски и товари за нуждите на Трети украински фронт. След войната корабът плава като пътнически до 1979 г., когато е зачислен към Гранични войски. На борда на кораба е заснет част от игралния филм „Баш майсторът на екскурзия”. Корабът е напълно унищожен вследствие на пожар, възникнал на 8 ноември 1983 г. заради повреда на електрическа инсталация.
На снимката: река Дунав (17 август 1953) На палубата на пътническият речен кораб „Георги Димитров“ е устроен плаж. Пресфото-БТА, снимка: Георги Викентиев/архив (ПГ)

На разходка по река Дунав с пътническия речен кораб „Георги Димитров“ през 1953 година
Построен през 1940-1941 г. в корабостроителницата в Будапеща, корабът до 1945 г. носи името „Цар Борис III“. Той е един от трите първокласни речни пътнически кораба, построени по поръчка на България, и носещи имената "Цар Борис III", "Царица Йоана" и "Княз Симеон". Те са еднотипни с дължина от 78,8 метра и ширина от 8,80 метра. Могат да превозват до 1000 пътника и 140 тона товар при средна скорост от 25 км/час. Трите кораба са доставени през май, август и септември 1941 г. и поемат пътническото корабоплаване по линията Видин – Русе - Силистра. Трите кораба са считани за най-хубавите и най-модерните по река Дунав. През Втората световна война корабите превозват хора и товари по реката, а от май 1944 г. работят за Германската армия. След 9 септември 1944 г. са предоставени на Съветската армия, като се запазват българските им екипажи. След замяната на монархията с република през септември 1946 г., имената им са сменени, като „Цар Борис ІІІ” става „Георги Димитров”, „Царица Йоана” - „Александър Стамболийски”, а „Княз Симеон” - „9 септември”.
Корабът „Цар Борис III“ („Георги Димитров“) пристига в Русе на 19 май 1941 г. Обзавеждането е модерно, има ресторант, салони, каюти за спане, обслужва се от 40 души екипаж. По време на Втората световна война корабът е превърнат в плаваща болница и превозва войски и товари за нуждите на Трети украински фронт. След войната корабът плава като пътнически до 1979 г., когато е зачислен към Гранични войски. На борда на кораба е заснет част от игралния филм „Баш майсторът на екскурзия”. Корабът е напълно унищожен вследствие на пожар, възникнал на 8 ноември 1983 г. заради повреда на електрическа инсталация.
На снимката: река Дунав (17 август 1953) На палубата на пътническия речен кораб „Георги Димитров“. Пресфото-БТА, снимка: Георги Викентиев/архив (ПГ)
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
Корабът „Цар Борис III“ („Георги Димитров“) пристига в Русе на 19 май 1941 г. Обзавеждането е модерно, има ресторант, салони, каюти за спане, обслужва се от 40 души екипаж. По време на Втората световна война корабът е превърнат в плаваща болница и превозва войски и товари за нуждите на Трети украински фронт. След войната корабът плава като пътнически до 1979 г., когато е зачислен към Гранични войски. На борда на кораба е заснет част от игралния филм „Баш майсторът на екскурзия”. Корабът е напълно унищожен вследствие на пожар, възникнал на 8 ноември 1983 г. заради повреда на електрическа инсталация.
На снимката: река Дунав (17 август 1953) На палубата на пътническия речен кораб „Георги Димитров“. Пресфото-БТА, снимка: Георги Викентиев/архив (ПГ)

На разходка по река Дунав с пътническия речен кораб „Георги Димитров“ през 1953 година
Построен през 1940-1941 г. в корабостроителницата в Будапеща, корабът до 1945 г. носи името „Цар Борис III“. Той е един от трите първокласни речни пътнически кораба, построени по поръчка на България, и носещи имената "Цар Борис III", "Царица Йоана" и "Княз Симеон". Те са еднотипни с дължина от 78,8 метра и ширина от 8,80 метра. Могат да превозват до 1000 пътника и 140 тона товар при средна скорост от 25 км/час. Трите кораба са доставени през май, август и септември 1941 г. и поемат пътническото корабоплаване по линията Видин – Русе - Силистра. Трите кораба са считани за най-хубавите и най-модерните по река Дунав. През Втората световна война корабите превозват хора и товари по реката, а от май 1944 г. работят за Германската армия. След 9 септември 1944 г. са предоставени на Съветската армия, като се запазват българските им екипажи. След замяната на монархията с република през септември 1946 г., имената им са сменени, като „Цар Борис ІІІ” става „Георги Димитров”, „Царица Йоана” - „Александър Стамболийски”, а „Княз Симеон” - „9 септември”.
Корабът „Цар Борис III“ („Георги Димитров“) пристига в Русе на 19 май 1941 г. Обзавеждането е модерно, има ресторант, салони, каюти за спане, обслужва се от 40 души екипаж. По време на Втората световна война корабът е превърнат в плаваща болница и превозва войски и товари за нуждите на Трети украински фронт. След войната корабът плава като пътнически до 1979 г., когато е зачислен към Гранични войски. На борда на кораба е заснет част от игралния филм „Баш майсторът на екскурзия”. Корабът е напълно унищожен вследствие на пожар, възникнал на 8 ноември 1983 г. заради повреда на електрическа инсталация.
На снимката: река Дунав (17 август 1953) На палубата на пътническия речен кораб "Георги Димитров". Пресфото-БТА, снимка: Георги Викентиев/архив (ПГ)
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
Корабът „Цар Борис III“ („Георги Димитров“) пристига в Русе на 19 май 1941 г. Обзавеждането е модерно, има ресторант, салони, каюти за спане, обслужва се от 40 души екипаж. По време на Втората световна война корабът е превърнат в плаваща болница и превозва войски и товари за нуждите на Трети украински фронт. След войната корабът плава като пътнически до 1979 г., когато е зачислен към Гранични войски. На борда на кораба е заснет част от игралния филм „Баш майсторът на екскурзия”. Корабът е напълно унищожен вследствие на пожар, възникнал на 8 ноември 1983 г. заради повреда на електрическа инсталация.
На снимката: река Дунав (17 август 1953) На палубата на пътническия речен кораб "Георги Димитров". Пресфото-БТА, снимка: Георги Викентиев/архив (ПГ)

На разходка по река Дунав с пътническия речен кораб „Георги Димитров“ през 1953 година
Построен през 1940-1941 г. в корабостроителницата в Будапеща, корабът до 1945 г. носи името „Цар Борис III“. Той е един от трите първокласни речни пътнически кораба, построени по поръчка на България, и носещи имената "Цар Борис III", "Царица Йоана" и "Княз Симеон". Те са еднотипни с дължина от 78,8 метра и ширина от 8,80 метра. Могат да превозват до 1000 пътника и 140 тона товар при средна скорост от 25 км/час. Трите кораба са доставени през май, август и септември 1941 г. и поемат пътническото корабоплаване по линията Видин – Русе - Силистра. Трите кораба са считани за най-хубавите и най-модерните по река Дунав. През Втората световна война корабите превозват хора и товари по реката, а от май 1944 г. работят за Германската армия. След 9 септември 1944 г. са предоставени на Съветската армия, като се запазват българските им екипажи. След замяната на монархията с република през септември 1946 г., имената им са сменени, като „Цар Борис ІІІ” става „Георги Димитров”, „Царица Йоана” - „Александър Стамболийски”, а „Княз Симеон” - „9 септември”.
Корабът „Цар Борис III“ („Георги Димитров“) пристига в Русе на 19 май 1941 г. Обзавеждането е модерно, има ресторант, салони, каюти за спане, обслужва се от 40 души екипаж. По време на Втората световна война корабът е превърнат в плаваща болница и превозва войски и товари за нуждите на Трети украински фронт. След войната корабът плава като пътнически до 1979 г., когато е зачислен към Гранични войски. На борда на кораба е заснет част от игралния филм „Баш майсторът на екскурзия”. Корабът е напълно унищожен вследствие на пожар, възникнал на 8 ноември 1983 г. заради повреда на електрическа инсталация.
На снимката: река Дунав (17 август 1953) Пътническият речен кораб „Георги Димитров“ по време на разминаване с шлепове по реката. БТА, снимка: Георги Викентиев/архив (ПГ)
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
Корабът „Цар Борис III“ („Георги Димитров“) пристига в Русе на 19 май 1941 г. Обзавеждането е модерно, има ресторант, салони, каюти за спане, обслужва се от 40 души екипаж. По време на Втората световна война корабът е превърнат в плаваща болница и превозва войски и товари за нуждите на Трети украински фронт. След войната корабът плава като пътнически до 1979 г., когато е зачислен към Гранични войски. На борда на кораба е заснет част от игралния филм „Баш майсторът на екскурзия”. Корабът е напълно унищожен вследствие на пожар, възникнал на 8 ноември 1983 г. заради повреда на електрическа инсталация.
На снимката: река Дунав (17 август 1953) Пътническият речен кораб „Георги Димитров“ по време на разминаване с шлепове по реката. БТА, снимка: Георги Викентиев/архив (ПГ)
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимка
Моля потвърдете изтеглянето на снимката/ите





