Първото автомобилно рали за жени в България

Първото автомобилно рали за жени в България
На 8 март 1961 г. в София е организирано първото автомобилно рали за жени в България. Поводът е 8 март – Международният ден на жената. Победителка е Христина Гачева, която е удостоена със специално учредената за състезанието преходна купа от Комитета на жените в България. В продължение на следващите три години на победителката от групата на любителите шофьори по традиция е връчвана тази преходната купа. През 1962 г. победителка е Мария Давидова, а през 1963 – Магдалена Петкова. През 1964 г. обаче това правило е нарушено и купата получава най-добре представилата се от всички състезателки – професионалният шофьор Паца Манчева. През следващите години на автомобилното рали за жени се връчват две награди - за любители шофьори и за професионалисти. Автомобилното рали за жени на 8 март продължава да се провежда и до днес, като освен в София такива надпревари се организират и в други градове на страната.
София (8 март 1961) Даден е старт на първото автомобилно рали за жени. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
София (8 март 1961) Даден е старт на първото автомобилно рали за жени. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив

Първото автомобилно рали за жени в България
На 8 март 1961 г. в София е организирано първото автомобилно рали за жени в България. Поводът е 8 март – Международният ден на жената. Победителка е Христина Гачева, която е удостоена със специално учредената за състезанието преходна купа от Комитета на жените в България. В продължение на следващите три години на победителката от групата на любителите шофьори по традиция е връчвана тази преходната купа. През 1962 г. победителка е Мария Давидова, а през 1963 – Магдалена Петкова. През 1964 г. обаче това правило е нарушено и купата получава най-добре представилата се от всички състезателки – професионалният шофьор Паца Манчева. През следващите години на автомобилното рали за жени се връчват две награди - за любители шофьори и за професионалисти. Автомобилното рали за жени на 8 март продължава да се провежда и до днес, като освен в София такива надпревари се организират и в други градове на страната.
София (8 март 1961) Съдийската комисия следи за правилното изпълнение на условията на състезанието. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
София (8 март 1961) Съдийската комисия следи за правилното изпълнение на условията на състезанието. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив

Първото автомобилно рали за жени в България
На 8 март 1961 г. в София е организирано първото автомобилно рали за жени в България. Поводът е 8 март – Международният ден на жената. Победителка е Христина Гачева, която е удостоена със специално учредената за състезанието преходна купа от Комитета на жените в България. В продължение на следващите три години на победителката от групата на любителите шофьори по традиция е връчвана тази преходната купа. През 1962 г. победителка е Мария Давидова, а през 1963 – Магдалена Петкова. През 1964 г. обаче това правило е нарушено и купата получава най-добре представилата се от всички състезателки – професионалният шофьор Паца Манчева. През следващите години на автомобилното рали за жени се връчват две награди - за любители шофьори и за професионалисти. Автомобилното рали за жени на 8 март продължава да се провежда и до днес, като освен в София такива надпревари се организират и в други градове на страната.
София (8 март 1961) Зрители на първото автомобилно рали за жени пред централния вход на стадион "Васил Левски" наблюдават състезанието. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
София (8 март 1961) Зрители на първото автомобилно рали за жени пред централния вход на стадион "Васил Левски" наблюдават състезанието. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив

Първото автомобилно рали за жени в България
На 8 март 1961 г. в София е организирано първото автомобилно рали за жени в България. Поводът е 8 март – Международният ден на жената. Победителка е Христина Гачева, която е удостоена със специално учредената за състезанието преходна купа от Комитета на жените в България. В продължение на следващите три години на победителката от групата на любителите шофьори по традиция е връчвана тази преходната купа. През 1962 г. победителка е Мария Давидова, а през 1963 – Магдалена Петкова. През 1964 г. обаче това правило е нарушено и купата получава най-добре представилата се от всички състезателки – професионалният шофьор Паца Манчева. През следващите години на автомобилното рали за жени се връчват две награди - за любители шофьори и за професионалисти. Автомобилното рали за жени на 8 март продължава да се провежда и до днес, като освен в София такива надпревари се организират и в други градове на страната.
София (8 март 1961) Зрители на първото автомобилно рали за жени пред централния вход на стадион "Васил Левски" наблюдават състезанието. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
София (8 март 1961) Зрители на първото автомобилно рали за жени пред централния вход на стадион "Васил Левски" наблюдават състезанието. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив

Първото автомобилно рали за жени в България
На 8 март 1961 г. в София е организирано първото автомобилно рали за жени в България. Поводът е 8 март – Международният ден на жената. Победителка е Христина Гачева, която е удостоена със специално учредената за състезанието преходна купа от Комитета на жените в България. В продължение на следващите три години на победителката от групата на любителите шофьори по традиция е връчвана тази преходната купа. През 1962 г. победителка е Мария Давидова, а през 1963 – Магдалена Петкова. През 1964 г. обаче това правило е нарушено и купата получава най-добре представилата се от всички състезателки – професионалният шофьор Паца Манчева. През следващите години на автомобилното рали за жени се връчват две награди - за любители шофьори и за професионалисти. Автомобилното рали за жени на 8 март продължава да се провежда и до днес, като освен в София такива надпревари се организират и в други градове на страната.
София (8 март 1961) Едно от условията при състезанието на първото автомобилно рали за жени е бързото и акуратно шиене на копчета. Това е важно, за да бъдеш добра домакиня в дома си. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
София (8 март 1961) Едно от условията при състезанието на първото автомобилно рали за жени е бързото и акуратно шиене на копчета. Това е важно, за да бъдеш добра домакиня в дома си. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив

Първото автомобилно рали за жени в България
София (8 март 1961) Едно от условията при състезанието на първото автомобилно рали за жени е бързото и акуратно шиене на копчета. Това е важно, за да бъдеш добра домакиня в дома си. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архивНа 8 март 1961 г. в София е организирано първото автомобилно рали за жени в България. Поводът е 8 март – Международният ден на жената. Победителка е Христина Гачева, която е удостоена със специално учредената за състезанието преходна купа от Комитета на жените в България. В продължение на следващите три години на победителката от групата на любителите шофьори по традиция е връчвана тази преходната купа. През 1962 г. победителка е Мария Давидова, а през 1963 – Магдалена Петкова. През 1964 г. обаче това правило е нарушено и купата получава най-добре представилата се от всички състезателки – професионалният шофьор Паца Манчева. През следващите години на автомобилното рали за жени се връчват две награди - за любители шофьори и за професионалисти. Автомобилното рали за жени на 8 март продължава да се провежда и до днес, като освен в София такива надпревари се организират и в други градове на страната.
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА

Първото автомобилно рали за жени в България
На 8 март 1961 г. в София е организирано първото автомобилно рали за жени в България. Поводът е 8 март – Международният ден на жената. Победителка е Христина Гачева, която е удостоена със специално учредената за състезанието преходна купа от Комитета на жените в България. В продължение на следващите три години на победителката от групата на любителите шофьори по традиция е връчвана тази преходната купа. През 1962 г. победителка е Мария Давидова, а през 1963 – Магдалена Петкова. През 1964 г. обаче това правило е нарушено и купата получава най-добре представилата се от всички състезателки – професионалният шофьор Паца Манчева. През следващите години на автомобилното рали за жени се връчват две награди - за любители шофьори и за професионалисти. Автомобилното рали за жени на 8 март продължава да се провежда и до днес, като освен в София такива надпревари се организират и в други градове на страната.
София (8 март 1961) Зрители на първото автомобилно рали за жени пред централния вход на стадион "Васил Левски" наблюдават състезанието. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
София (8 март 1961) Зрители на първото автомобилно рали за жени пред централния вход на стадион "Васил Левски" наблюдават състезанието. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив

Първото автомобилно рали за жени в България
На 8 март 1961 г. в София е организирано първото автомобилно рали за жени в България. Поводът е 8 март – Международният ден на жената. Победителка е Христина Гачева, която е удостоена със специално учредената за състезанието преходна купа от Комитета на жените в България. В продължение на следващите три години на победителката от групата на любителите шофьори по традиция е връчвана тази преходната купа. През 1962 г. победителка е Мария Давидова, а през 1963 – Магдалена Петкова. През 1964 г. обаче това правило е нарушено и купата получава най-добре представилата се от всички състезателки – професионалният шофьор Паца Манчева. През следващите години на автомобилното рали за жени се връчват две награди - за любители шофьори и за професионалисти. Автомобилното рали за жени на 8 март продължава да се провежда и до днес, като освен в София такива надпревари се организират и в други градове на страната.
София (8 март 1961) Едно от условията при състезанието на първото автомобилно рали за жени е бързото и акуратно шиене на копчета. Това е важно, за да бъдеш добра домакиня в дома си. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
София (8 март 1961) Едно от условията при състезанието на първото автомобилно рали за жени е бързото и акуратно шиене на копчета. Това е важно, за да бъдеш добра домакиня в дома си. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив

Първото автомобилно рали за жени в България
На 8 март 1961 г. в София е организирано първото автомобилно рали за жени в България. Поводът е 8 март – Международният ден на жената. Победителка е Христина Гачева, която е удостоена със специално учредената за състезанието преходна купа от Комитета на жените в България. В продължение на следващите три години на победителката от групата на любителите шофьори по традиция е връчвана тази преходната купа. През 1962 г. победителка е Мария Давидова, а през 1963 – Магдалена Петкова. През 1964 г. обаче това правило е нарушено и купата получава най-добре представилата се от всички състезателки – професионалният шофьор Паца Манчева. През следващите години на автомобилното рали за жени се връчват две награди - за любители шофьори и за професионалисти. Автомобилното рали за жени на 8 март продължава да се провежда и до днес, като освен в София такива надпревари се организират и в други градове на страната.
София (8 март 1961) Едно от условията при състезанието на първото автомобилно рали за жени е бързото и акуратно шиене на копчета. Това е важно, за да бъдеш добра домакиня в дома си. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
София (8 март 1961) Едно от условията при състезанието на първото автомобилно рали за жени е бързото и акуратно шиене на копчета. Това е важно, за да бъдеш добра домакиня в дома си. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив

Първото автомобилно рали за жени в България
На 8 март 1961 г. в София е организирано първото автомобилно рали за жени в България. Поводът е 8 март – Международният ден на жената. Победителка е Христина Гачева, която е удостоена със специално учредената за състезанието преходна купа от Комитета на жените в България. В продължение на следващите три години на победителката от групата на любителите шофьори по традиция е връчвана тази преходната купа. През 1962 г. победителка е Мария Давидова, а през 1963 – Магдалена Петкова. През 1964 г. обаче това правило е нарушено и купата получава най-добре представилата се от всички състезателки – професионалният шофьор Паца Манчева. През следващите години на автомобилното рали за жени се връчват две награди - за любители шофьори и за професионалисти. Автомобилното рали за жени на 8 март продължава да се провежда и до днес, като освен в София такива надпревари се организират и в други градове на страната.
София (8 март 1961) Зрители на първото автомобилно рали за жени пред централния вход на стадион "Васил Левски" наблюдават състезанието. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
София (8 март 1961) Зрители на първото автомобилно рали за жени пред централния вход на стадион "Васил Левски" наблюдават състезанието. Пресфото-БТА, снимка: Виолета Попова/архив
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимка
Моля потвърдете изтеглянето на снимката/ите









