site.btaКонкурс по случай Деня на народните будители организират от Българското училище „Азбукарче“ в Глазгоу

Конкурс по случай Деня на народните будители организират от Българското училище „Азбукарче“ в Глазгоу
Конкурс по случай Деня на народните будители организират от Българското училище „Азбукарче“ в Глазгоу
Снимка: Българското училище „Азбукарче“ в Глазгоу

От екипа на Българското училище „Азбукарче“ в Глазгоу, Шотландия, съобщават във Фейсбук, че по случай Деня на народните будители организират първия си вътрешен конкурс, посветен на делото на българските просветители, книжовници и духовни водачи.

"С това събитие искаме да отдадем почит на онези, които със слово, знание и дух са пробуждали любовта към родината и са запалили искрата на просвещението в сърцата на поколения българи. Конкурсът има за цел да насърчи творчеството, родолюбието и интереса към българската култура у нашите ученици – достойни наследници на будителите", посочват от просветното средище.

От екипа му добавят, че участниците могат да се изявят в някоя от следните категории: "Рисунка", "Постер", "Рецитал", "Песен" или "Фотография", като чрез своите творби покажат как разбират и усещат духа на народните будители и тяхното вдъхновение в съвремието.

В публикацията е представена и повече информация за категориите и условията за участие:

Категория „Рисунка“:

- темата трябва да е свързана с народните будители, тяхното дело и принос към българската духовност,

- използвани материали – по избор (моливи, пастели, бои, смесени техники),

- размер на рисунката: формат A4 или A3,

- на гърба задължително се изписват: трите имена на ученика, клас и заглавие на творбата.

Категория „Постер“:

- темата трябва да е свързана с народните будители, тяхното дело и принос към българската духовност,

- използвани материали – по избор,

- размер на рисунката: формат A4 или A3,

- на гърба задължително се изписват: трите имена на ученика, клас и заглавие на творбата.

Категория „Рецитал“:

- стихотворението трябва да е свързано с народните будители,

- рециталът трябва да е записан на видео.

Категория „Песен“:

- песента трябва да е свързана с народните будители,

- изпълнението трябва да е записано на видео.

Категория „Фотография“:

- снимката трябва да е авторска и да отразява темата „Будителството днес“ – например: книги, училище, знания, култура, духовност,

- допустими са минимални корекции на яркост и контраст, но не и дигитални колажи или чужди изображения,

- по възможност фотографията се предава разпечатана на хартия (формат А4). На гърба задължително се изписват: трите имена на ученика, клас и заглавие на творбата.

Общи условия:

- всеки ученик може да участва в повече от една категория, но само с една творба във всяка,

- всички творби се предават на учителя на съответния клас,

- краен срок за предаване: 25 октомври 2025 г.,

- жури от родители ще оцени творбите по креативност, оригиналност и съответствие с темата,

- отличените участници ще получат грамоти и награди, които ще бъдат връчени в Деня на народните будители на 1 ноември 2025 г.

В сайта на училище „Азбукарче“ в Глазгоу е посочено, че образователното средище първо отваря врати като занималня за деца от предучилищна възраст, а от 2022 година функционира като начално училище, в което се обучават деца от подготвителен до четвърти клас.

„Учебната програма е съобразена с утвърдената от Министерството на образованието и науката програма за предучилищното и училищното образование, организирано в чужбина. Освен това ние предлагаме набор от дейности, свързани с опознаването и възприемането на българската култура и история. Нашата цел е да подготвим учениците за успешно бъдеще, не само като подкрепяме техните академични знания, но и като развиваме техните социални и културни умения, насърчавайки познаване и уважение към нашето общо българско културно наследство, независимо от тяхната географска локация“, пише още в сайта на училището.

/АГ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 02:11 на 16.10.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация