site.btaСеминар за междукултурна чувствителност, част от инициативата „Кафе с цел“, ще бъде организиран на 26 юли в Богота


Практически семинар за междукултурна чувствителност ще бъде организиран на 26 юли 2025 г. (събота) в Богота, Колумбия, в рамките на дванадесетия цикъл от инициативата „Кафе с цел“. Това съобщи за рубриката „БГ Свят“ на БТА Дорис Дукова, основател и главен изпълнителен директор на Българо-колумбийската фондация „Алианса“.
„Първото събитие, част от дванадесетия цикъл на инициативата „Кафе с цел“, е дълго и многоочаквано от българската общност в Колумбия и от поддръжниците и последователите на Българо-колумбийската фондация „Алианса“, тъй като ще ни позволи да започнем да гледаме с други очи на културните разлики между двете държави, а оттам и на различията между Европа и Латинска Америка“, разказа Дукова и допълни, че събитието е планирано да се състои в къщата за холистично здраве „Душа на колибри“, която се присъединява към списъка на културните организации, с които фондация Алианса има договори за сътрудничество.
От споделената информация научаваме още, че предстоящият семинар е замислен като начин за интеграция на местната култура с традициите, които носят в себе си както чужденците, които избират да се устроят и живеят в Колумбия, така и колумбийците, които имат интерес от обучение или работа в България.
„Практическата част е организирана като взаимодействие между участниците на семинара и българите, живеещи в Колумбия, и включва упражнения, свързани с изработването на мартеници и сурвачки, както и разучаване на стъпките на ръченица и право хоро“, отбеляза Дорис Дукова.
Както БТА писа, Българо-колумбийската фондация „Алианса“ е създадена на 24 май 2008 г. с идеята да „служи като мост между българските и колумбийските висши учебни заведения за разпространение на техните академични постижения, възможности за обучение по семестри, кратки или изследователски престои и да осигури сътрудничество за формулиране на изследователски или разширени проекти“.
Първата сбирка „Кафе с цел“ се организира през ноември 2008 г. и до момента са организирани общо 55 срещи, в които са участвали повече от 300 различни участници.
Името на инициативата е обмисленo като амалгама между кафето като продукта, който предизвиква положителен имидж на държавата в стереотипите на чужденците за Колумбия, а думата “цел“ насочва към това, което човек се стреми или което трябва да се осъществи.
/ИКВ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина