site.btaЕдна медия трябва да има характер, за да превърне своята аудитория в активен участник и спонсор, каза Александър Детев

Една медия трябва да има характер, за да превърне своята аудитория в активен участник и спонсор, каза Александър Детев
Една медия трябва да има характер, за да превърне своята аудитория в активен участник и спонсор, каза Александър Детев
Снимка: Христо Касабов/БТА

Една медия трябва да има характер, за да превърне своята аудитория в активен участник и спонсор. Това каза продуцентът на българското предаване „Ние, българите“ по радио Orange 94.0 (Австрия) Александър Детев по време на 18-ата Световна среща на българските медии, организирана от Българската телеграфна агенция (БТА) в Казанлък

Той участва чрез онлайн видеовръзка в панел на тема „Свободата на избор на аудиторията“. 

Според него, конкуренцията в медиите става все по-голяма, а парите за реклама – все по-малко. Детев коментира, че освен медиите, огромно съдържание бълват още сайтове, станции, групи, чатове и профили в социалните мрежи. Те обаче не спазват никакви правила на журналистиката, посочи той. „Много от тях, както знаем, поради користни или политически цели разпространяват откровени лъжи и манипулации“, каза Детев.

По думите му, всяка редакция, която следва правилата и основните принципи на журналистиката, трудно може да се конкурира със съдържанието в социалните мрежи. Александър Детев посочи, че според него единствената алтернатива пред медиите е да се издържат от абонаменти. „Това е възможността да спечелиш аудиторията си дотолкова, че те да пожелаят да те подкрепят и финансово“, каза продуцентът на предаването „Ние, българите“.

Александър Детев смята, че аудиторията може да бъде привлечена към алтернативата на абонамента, ако медиите са принципни, иновативни и най-вече – имат собствен почерк и характер. Той изброи и някои от възможностите, чрез които медиите могат да достигнат и да спечелят публика – мултимедийно представяне на истории, създаване на подкасти и видеокасти, използването на инфографики и др. 

Продуцентът на „Ние, българите“ по радио Orange 94.0 в Австрия даде пример с българските издания в чужбина, които печелят своята публика чрез селектирано съдържание, което е полезно, различава се и отговаря на нуждите на съответната емигрантска група. Детев добави, че каузата на тези медии също е от значение. Тези издания е важно да ги има, защото те са обединители на диаспората и създават пространство за диалог на общностите, каза той.

БТА организира 18-ата Световна среща на българските медии в Казанлък от 1 до 4 юни 2023 г. със съдействието на Община Казанлък, Национален дарителски фонд „13 века България", „Аурубис България“, ПОК „Доверие“, „Пощенска банка", А1 и „Нестле България“ АД".

Срещата се излъчва на живо.

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:54 на 29.03.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация