site.btaБългарски ученици рецитираха и пяха по случай 3 март в сградата на ЕК

Български ученици рецитираха и пяха по случай 3 март в сградата на ЕК
Български ученици рецитираха и пяха по случай 3 март в сградата на ЕК
Снимка: Българско училище "Пейо Яворов" Брюксел / Фейсбук

Ученици от българското училище “Пейо Яворов” в Брюксел се включиха в празника за 3 март, организиран в Европейската комисия. Децата рецитираха и пяха, съобщи директорът Миглена Дикова-Миланова във Фейсбук групата на образователното средище.

Възпитаниците на учебното заведение гостуваха в сградата на ЕК по покана на Мария Габриел - еврокомисар по въпросите за иновации, научни изследвания, култура, образование и младеж. 

"Националният ни празник е символ на основната ни ценност – свободата. Той е повод заедно да изразим своето уважение към всички онези, които са дали живота си за свободата на родината.
В миналото търсим своите корени, в настоящето отстояваме своята идентичност и гледаме напред в бъдещето с вярата да отговорим на предизвикателствата пред нашия народ", написа Габриел на личния си профил във Фейсбук. 

"Това ни предадоха учениците от българската секция в Европейското училище и от българското училище „Пейо Яворов“ в Брюксел, дамите от българския хор в Брюксел и танцьорите от българската танцова група „На хорото в Брюксел“. Благодаря им, че показаха, че България бие в сърцата ни навсякъде по света!", коментира още тя. 

Както БТА вече писа, около 360 деца в различен възрастов диапазон – от подготвителни групи с 4-годишни до последни гимназиални класове - учат в българското учебното заведение “Пейо Яворов” в белгийската столица. Един е ученикът в 12 клас. 

Училището работи по програмата на българското министерство на образованието, което дава възможност на учениците да се издават удостоверения по предметите, които се преподават – български език и литература, история и цивилизация и география. 

/ЙК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:26 на 30.09.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация