site.btaДокторант от Гент представи интерактивна презентация за дезинформацията пред учениците в Българското училище „Пейо Яворов“ в Брюксел
Българското училище „Пейо Яворов“ в Брюксел, Белгия, беше домакин на 22 ноември на образователно събитие, посветено на дезинформацията и медийната грамотност. Това съобщи за рубриката „БГ Свят“ на БТА д-р Миглена Дикова-Миланова - директор на просветното средище и преподавател в Университета в Гент.
Ученици от 5., 6., 9., 11. и 12. клас участваха в интерактивна презентация, водена от Добрин Катеу – докторант в Университета в Гент, който работи върху теми, свързани с комуникацията и превода на новини. Събитието се състоя в рамките на проекта „ЕвроДиалози – Медийна грамотност и устойчивост в българското училище и диаспората в Брюксел“, чиято основна цел е да развие критично мислене и умения за разпознаване на фалшиви новини сред учениците, обясни д-р Миланова.
Проектът подкрепя активното участие на младите хора в обществените разговори и ги учи да анализират информацията, която достига до тях през социалните мрежи и медиите. Интерактивната презентация, подготвена и изнесена от Добрин Катеу, представи ясни и достъпни примери за това как се създава и разпространява дезинформация. Учениците имаха възможност да работят по кратки практически задачи, да откриват пропагандни техники и да обсъждат реални случаи, свързани с българската и европейската медийна среда, разказа още директорът на училище „Пейо Яворов“ в Брюксел.
Катеу насърчи учениците да задават въпроси, да анализират критично и да изследват различни гледни точки – ключови умения за съвременния дигитален свят, добави тя.
След презентацията бе прожектиран документалният филм „Архитекти на хаоса“ на Мая Димитрова, който показа механизмите на тролските мрежи и методите, чрез които се манипулират обществените нагласи. Филмът провокира дискусия, в която учениците коментираха теми като миграцията, културните различия, обществените стереотипи и ролята на медиите. Разговорът изведе на преден план въпроса за това как младите хора могат да изграждат собствено мнение, основано на факти и проверени източници.
На дискусията присъстваха и учителите Нели Ицкова, Анета Пашева и Христо Караславов. Присъствието на педагогическия екип показа колко важно е темата за медийната грамотност да бъде интегрирана в учебния процес, коментира Миланова, която откри събитието.
Тя подчерта, че развитието на критично мислене е основен приоритет на училището. Благодарение на съвместната работа между преподаватели, ученици и външни експерти, училището успява да създаде устойчива среда, в която младите хора могат да изследват, обсъждат и разбират сложните процеси в съвременната информационна среда. Събитието е част от по-широка поредица дейности, включващи работилници, дебати, прожекция и среща с експерти, отбеляза Миланова.
Инициативата продължава да разширява знанията и уменията на учениците, превръщайки българската училищна общност в Брюксел в пример за активна работа срещу дезинформацията и за насърчаване на информираното гражданско участие. Тясното сътрудничество между Българското училище „Пейо Яворов“ и белгийската академична среда, включително Университета в Гент, играе ключова роля за повишаване качеството на образователните инициативи, коментира преподавателката.
По думите ѝ благодарение на това партньорство учениците имат възможност да се срещат с млади изследователи, преподаватели и експерти, които работят върху теми от съвременното европейско публично пространство. Това сътрудничество не само обогатява учебния процес, но и показва на децата възможностите за академично развитие, които ги очакват, както и значението на научния подход при разбирането на дезинформацията и медийните процеси, отбеляза още Миланова.
/ИКВ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина