site.btaС шествие и тържество беше отбелязан Денят на народните будители в Българското средно училище „Д-р Петър Берон“ в Прага

С шествие и тържество беше отбелязан Денят на народните будители в Българското средно училище „Д-р Петър Берон“ в Прага
С шествие и тържество беше отбелязан Денят на народните будители в Българското средно училище „Д-р Петър Берон“ в Прага
Снимка: Българско средно училище "Д-р Петър Берон" - Прага, Чехия

С шествие и тържество беше отбелязан Денят на народните будители в Българското средно училище „Д-р Петър Берон“ в Прага, Чехия. Това споделиха за рубриката „БГ Свят“ на БТА от просветното средище.

„Под звуците на родолюбиви песни празникът ни започна с тържествено шествие по коридорите на училището. Ученици, гордо носещи портетите на Паисий Хилендарски, Софроний Врачански, Христо Ботев, Васил Левски и други велики българи, превърнаха училището в истински храм на духовността“, разказаха от училищния екип.

Тържеството, организирано в чест на празника, продължи в актовата зала на училището, където хор „Лира“ даде начало на литературно-музикалната програма с изпълнение на песента „Къде си вярна ти, любов народна“.

В своето приветствено слово директорът Мария Носикова поздрави учениците, учителите и гостите и напомни, че делото на будителите е живо във всеки, който е устремен към знание и предава светлината му на другите.

Обявени бяха и резултатите от конкурса за детска рисунка „Моят будител“, за който учителите отбелязаха, че техните възпитаници са нарисували „творби, създадени с любов и вдъхновение“.

Част от празничната програма беше и презентация, по време на която ученици от всеки клас представиха по един избран от тях будител.

„Така с песни и слово нашето училище почете онези, които са запалили светлината на българския дух“, споделиха преподавателите.

/ИКВ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 06:36 на 05.11.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация