site.btaБрандът е това, което се развива от гледна точка на комуникация с потребителите, каза консултант в областта на конференция в София

Брандът е това, което се развива от гледна точка на комуникация с потребителите, каза консултант в областта на конференция в София
Брандът е това, което се развива от гледна точка на комуникация с потребителите, каза консултант в областта на конференция в София
Снимка: Елена Несторова/БТА

Брандингът е естествено развитие на маркетинга, каза Димитър Трендафилов, преподавател в департамент "Икономика" на НБУ, изследовател и консултант в областта на стратегическия брандинг, на конференция "For Better Branding!", на която стартиращи компании и малки и средни предприятия, които искат да създадат и наложат на пазара своя бранд, имат възможност да получат полезни съвети от представители на някои от най-успешните компании в България. Организатор на събитието е ИАНМСП към Министерството на иновациите и растежа.

За регистриране на търговска марка ние получаваме застраховка за нашите инвестиции и съответно за атаки от конкуренцията, тъй като бизнесът с фалшиви стоки е огромен. Закрилата е много мощно оръжие. Все още имаме недостатък в културата на този юридически аспект, посочи Трендафилов и добави, че търговската марка не прави бранд. "Брандът е това, което се развива от гледна точка на комуникация с потребителите", обясни той.

За 40 години – от 1975 г. до 2015 г., материалните активи на компаниите са нараснали в пъти, посочи Трендафилов, позовавайки се на изследване, на което е попаднал. "Без значение колко големи и богати са на такива активи компаниите, ако техните брандове не са силни, рано или късно това се вижда и съответно пазарите реагират", каза той. По думите му най-голямата промяна в световен мащаб е настъпила между 1985 г. и 1995 г., когато компании са изкупували други компании и техните брандове заедно с всички марки, които представляват. "Това е времето, когато се отвориха нашите пазари в Източна и Централна Европа и се оказа, че много от брандовете буквално сме ги чакали да ги имаме тук", обясни Трендафилов.

Той посочи още, че е голяма грешка да се говори за теория в брандинга. Всичко, което имаме като знания, е изкристализирало от практиката. Ако нещо не работи, то си отпада, каза той на представителите на бъдещи и прохождащи компании у нас.

Петър Лозанов, който е маркетинг директор на водещата платформа за създаване на онлайн магазини "Cloud Cart", е категоричен, че брандът трябва да е много добре фиксиран в уебсайт и онлайн магазин на копманията. "За много хора едно лого, едни цветове, са първото впечатление, което получават, но те трябва да се запознаят с вашия продукт или компания в дълбочина и най-вече с нейните ценности и начин на отношение към света, клиентите и т.н.", каза той.

Лозанов заяви, че съвременният бранд в онлайн среда трябва да се стреми да се автоматизира, за да могат да се ускорят функции и дейности, което става бавно или само чрез наемане на хора. Като важна той посочи и обратната връзка между търговеца и клиента.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:44 на 06.06.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация