site.btaНад 100 младежи търсят иновативни решения как хората да живеят в хармония с природата в рамките на новия семестър на Panda Labs към WWF - България

Над 100 младежи търсят иновативни решения как хората да живеят в хармония с природата в рамките на новия семестър на Panda Labs към WWF - България
Над 100 младежи търсят иновативни решения как хората да живеят в хармония с природата в рамките на новия семестър на Panda Labs към WWF - България
Снимка: Христо Стефанов/БТА, Архив

Младежката програма на WWF България – Panda Labs, посвещава новия си семестър на „Бъдещето на природата“ в търсене на зелени иновации, технологии и решения. Това съобщиха от природозащитната организация. 

Семестърът е седми поред в образователната програма на природозащитната организация и привлича млади хора с интереси към опазването на околната среда и предприемачеството.

„В рамките на двата хакатона от семестъра – „Устойчив начин на живот“ и „Иновации за човека от природата“, над 100 участници от цялата страна на възраст до 25 години ще работят върху създаването на нови устойчиви бизнес продукти и услуги, заимствани от природата. С помощта на опитни ментори младите хора ще търсят иновативни решения за това как хората да живеят в хармония с природата. Именно това е голямата цел на WWF и бъдещето, към което се стремим“, коментира Виктория Табакова, експерт „Младежка ангажираност и младежки политики“ във WWF.

Първият от двата хакатона завърши успешно с вдъхновяващи лекции за предизвикателствата пред опазването на защитените територии в България, сесии с  устойчиви практики от български стартъп компании и методи за генериране на иновативни идеи. Той премина със специалното участие на старши експерта „Политики биоразнообразие“ във WWF- България Катерина Раковска. Тя представи работата на организацията, насочена към опазването на защитените територии в страната и постави пред участниците един от екологичните казуси, по който отборите търсеха решения. Това е създаването на продукти и услуги за посетители на природни паркове, паркови или общински администрации за намаляване на  отпечатъка на масовия туризъм в защитените територии.

Участниците разполагаха с два дни за работа над своите решения. За да стигнат до финала, идеи на отборите трябваше да отговорят на няколко критерия – да решават съществуващ екологичен проблем и същевременно да бъдат иновативни, приложими и изпълними. Идеите в хакатона „Устойчив начин на живот“ затрудниха максимално експертно жури, но в крайна сметка то избра трите отбора-финалисти:

- Отбор „ПНВ-БиоТоп“ с идея за изграждане на релакс зона в междублоково пространство с кафене, библиотека и растения, които намаляват въглеродния отпечатък в градовете;

- Отбор „Зелена калинка“ с услуга за озеленяване на междублоковите пространства и изграждане на компостери и соларни беседки;

- Отбор „БИЛКА“ с приложение, в което можем да видим какъв тип застрашена територия приближаваме, да получаваме интересни факти за териториите и видовете в тях, както и ценна информация за опазването им.

Отбор „ПНВ-БиоТоп“ и отбор „Зелена калинка“ ще продължат участието си в семестър „Бъдещето на природата“ като се включат в мастър клас през май. По време на мастър класа отборите ще се срещнат с подбрани лектори - експерти, учени, предприемачи, и ще получават съвети и напътствия от опитни ментори, за да доразвият своите решения. Отборите-финалисти ще се състезават за стартово финансиране от 7 000 лв. за първоначални тестове на бизнес идеите и създаване на прототип.

На 30 януари инициативата Panda Labs на WWF-България отличи приложение, което следи консумацията на вода в домакинството и предоставя съвети за намаляване на потреблението. Идеята бе представена от отбор „Водородите“. 

Panda Labs е инициатива за младежи, които да развият зелени иновации и предприемачески идеи. Тя се състои в рамките на няколко семестъра.

/ЛРМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 23:43 на 29.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация