Имаме продукти на 32 социални предприятия от цялата страна, каза за БТА Александър Киров

site.btaАроматна свещ или медальон с черупка от яйце са част от подаръците с кауза за Великден в платформата „ДарПазар“

Ароматна свещ или медальон с черупка от яйце са част от подаръците с кауза за Великден в платформата „ДарПазар“
Ароматна свещ или медальон с черупка от яйце са част от подаръците с кауза за Великден в платформата „ДарПазар“
Снимка: Александър Киров/БЦНП

„Закупувайки този продукт, ти създаваш възможност за човек с увреждане да се учи на нови творчески умения“ или „Закупувайки този продукт, ти оказваш подкрепа на жени бежанки“ – това са някои от описанията, които информират каква кауза ще бъде подпомогната чрез поръчка от онлайн платформата „ДарПазар“. Тя е създадена преди повече от четири години и обединява усилията на група хора, които искат, чрез предлагането на стоки и услуги от социални предприятия, да допринесат за развитието на дадена идеи, а и да подкрепят „конкретна човешка съдба“, както пише в сайта. По случай предстоящия Великден на платформата има специална секция с различни предложения за украси и подаръци – ароматна свещ великденски гном с яйце, кошници и венци, дървени медальони с черупка от яйце, плетени подложки за чаши, магнити и др.

Зад всеки продукт се крие кауза и е упоменато социалното предприятие, което го е изработило. Така може да се подкрепят хора с увреждания, младежи от уязвими групи, деца със специални образователни потребности и др. За Великден са представени и плюшени птици, издаващи звуци, представени от предприятието към Българското дружество за защита на птиците. Освен за конкретни групи от обществото, в „ДарПазар“ се подпомагат организации за опазване на природата и такива в полза на рециклирането. „В момента на „ДарПазар“ имаме продукти на 32 социални предприятия от цялата страна, каза за БТА Александър Киров. Той се занимава с дигиталните комуникации и дизайна на фондация „Българския център за нестопанско право“ (БЦНП) и на двата големи проекта на организацията - „ДарПазар“ и споделеното социално пространство „Щрак“.

„Пазарувай с кауза – дари сМисъл“,

„ДарПазар“ е естествено продължение на подкрепата на фондацията към граждански организации, които развиват стопанска дейност, отбеляза Киров. Вече 14 години БЦНП провежда програма по предприемачество за  неправителствени организации LET’s GO, в рамките на която обучаваме екипи на граждански организации как да стартират свързан с мисията им бизнес така, че да стават все по-финансово устойчиви и независими, каза той. Така един ден се роди идеята за виртуално пространство, където организациите да могат да представят своите продукти и услуги, за да може повече хора, извън познатите кръгове, да научат за тях и да започнат да подкрепят дейността им, разказа Киров. Обединихме сили с технологичната компания „Accenture“, с която заедно създадохме онлайн платформата. В началото тя функционираше по-скоро като шоурум с продукти и услуги, но в последствие прерасна в онлайн магазина с широк набор от артикули, какъвто е „ДарПазар“ днес, добави той.

„Имаме честта да работим с наистина талантливи творци, чиито креативни хрумки не спират да ни изненадват, а „ДарПазар“ е пълен с разнообразни предложения –  дрехи и модни аксесоари, козметика, книги, настолни игри, кожени изделия, детски играчки, сувенири, свещи и сапуни и др., заяви също Киров.

Основната мисия на „ДарПазар“ е да свързва хората с каузите, да бъде мост между хората в неравностойно положение, които искат да се трудят достойно и онези, които могат да ги подкрепят в това чрез пазаруване. Слоганът ни е „Пазарувай с кауза – дари сМисъл“, заяви още Александър Киров. Всяка кауза заслужава светлината на прожекторите, подчерта той. Попитан коя е неговата любима кауза, Киров отговори: „Мъжете и жените от „Бетел България“ - хора, които се борят със зависимости, като се трудят достойно“.  И добави: "Именно тези таланти ни помогнаха да превърнем „Щрак“ от склад в новото споделено пространство в сърцето на София". Това е единственият за момента физически магазин с продукти от „ДарПазар“, където човек може да влезе, да изпие кафе и да се включи в разговори за творчество, каузи, трудови умения и др., посочи Киров.

Социално предприемачество 

Социалното предприемачество е акцент и в „Щрак“, защото Киров и неговите съмишленици вярват, че това е възможност за всяка организация да прави положителни неща. Обичаме да казваме, че социалният предприемач е особена порода и да бъдеш такъв е призвание – трябва да намираш работещи бизнес решения за сериозни социални и обществено значими проблеми, което е трудно. Затова се гордеем с нашата общност от герои, които всеки ден, с всеки продукти, доказват, че има начин, коментира Киров. "Щрак" се появява с общите усилия на БЦНП, Българска фондация "Биоразнообразие" и фондация "Jamba". 

В своя публикация през март от БЦНП обявиха участниците в тазгодишното издание на програмата по социално предприемачество. Това са тринайсет организации с различна дейност, които чрез различни обучения ще научат повече за това как да развият и популяризират идеите си. Идеите на БЦНП и в частност на „ДарПазар“ за подкрепата на каузи бяха представени и на базара на мартеници във фоайето на Министерството на труда и социалната политика, който се състоя на 28 февруари т.г.

/ЛРМ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:24 на 29.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация