site.btaКогато сме в Шенген, трябва да организираме трафика и контрола вътре в страната, каза министър Георги Гвоздейков в интервю за БТА

Когато сме в Шенген, трябва да организираме трафика и контрола вътре в страната, каза министър Георги Гвоздейков в интервю за БТА
Когато сме в Шенген, трябва да организираме трафика и контрола вътре в страната, каза министър Георги Гвоздейков в интервю за БТА
Снимка: БТА, архив

Когато сме в Шенген, трябва да организираме трафика и контрола вътре в самата територията на държавата. Това посочи министърът на транспорта Георги Гвоздейков в интервю за БТА и допълни, че в тази връзка ведомството трябва да започне да работи за създаване на възможност за изграждане на буферни паркинги във вътрешността на страната.

Гвоздейков отбеляза, че това е свързано и с темата за безопасността на движението, която беше основна в провелата се в Националния пресклуб на БТА церемония по връчване на годишните награди „Регионални и местни инициативи в подкрепа на безопасността на движението по пътищата“, организирани от Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата", с партньорството на Българска телеграфна агенция (БТА). 

На въпрос дали са водени разговори с Румъния във връзка с трафика при контролно-пропускателните пунктове, министър Гвоздейков каза, че предстоят такива. Ние трябва да гледаме към голяма цел и това е Шенген, което ще разреши голяма част от проблема, посочи министърът.

В отговор на въпрос дали ще се обсъжда и изграждането на нов мост над река Дунав, той отговори, че темата също ще бъде приоритет в разговорите, като отбеляза, че трябва да се започнат стъпки в тази посока. И добави, че ще се обсъжда и осъществяването на фериботната връзка между двете държави.

Попитан какви мерки ще бъде предприети във връзка с трафика в Русе при границата с Румъния, министър Георги Гвоздейков заяви, че „казусът изцяло е под контрола на общината. „Към момента нещата са под контрол, регулира се движението“, допълни той.

Министърът посочи, че общината е направила нещо много добро, като е организирала всички възможни паркинги в града, така че да няма монопол само на един паркинг, и се създава възможност всички товарни автомобили да ползват паркингите, които имат свободни места. „По този начин има контрол и ред на самия контролно-пропускателен пункт“, каза той.

/ЛРМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:38 на 20.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация