Министерство на образованието и науката – Прессъобщение

site.btaМОН: Ученици ще проучват българските следи на Света гора

МОН: Ученици ще проучват българските следи на Света гора
МОН: Ученици ще проучват българските следи на Света гора

Ученици от българското неделно училище в Солун “Св. Георги Зограф” тръгват по следите на българската история в Света гора. Те ще участват със свой проект в Националната програма на МОН “Неразказаните истории на българите”. Това стана ясно по време на посещението на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков в българския манастир в Света гора - “Св. Георги Зограф”.

Той присъства на храмовия празник на манастира заедно с премиера Димитър Главчев, Врачанския митрополит и наместник-председател на Светия Синод митрополит Григорий, министрите на културата - Найден Тодоров, земеделието и храните Георги Тахов, туризма Евтим Милошев и народни представители.

Българското неделно училище в Солун е към манастира “Св. Георги Зограф” на Атон. В него се обучават над 100 ученици от 1. до 12. клас, като учат български език, история и география, а в часовете по вероучение се запознават и с българските традиции, празници, обичаи, народни песни и танци.

“Обсъждаме възможностите да подпомогнем и повече български учени - историци и медиависти да изследват безценната книжнина, която се съхранява в българския манастир “Свети Георги Зограф” в Атон”, обясни още министър Цоков. Той посети и манастирската библиотека, в която се съхраняват огромен брой изключително ценни ръкописи, свързани с българската история и култура. Сред тях е и черновата на “История българска”, писана от Паисий Хилендарски. 

Книжнината и документите се съхраняват по специална технология, за да бъдат запазени. И в момента манастирската библиотека се ползва от български учени и изследователи след специално разрешение. Обсъждат се възможностите тези изследвания да ползват допълнителна подкрепа от държавата по различни научни програми и проекти.

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:50 на 05.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация