site.btaВисокоскоростните железопътни линии трябва да станат държавна политика, обществото има нужда от този вид транспорт, смятат експерти

Високоскоростните железопътни линии трябва да станат държавна политика, обществото има нужда от този вид транспорт, смятат експерти
Високоскоростните железопътни линии трябва да станат държавна политика, обществото има нужда от този вид транспорт, смятат експерти
Снимка: Иван Лазаров, БТА

Високоскоростните железопътни линии трябва да станат държавна политика, обществото има нужда от този вид транспорт. Това общо мнение изразиха експерти по железопътен транспорт по време на пресконференция в Националния пресклуб на БТА в София, озаглавена „Предвиждат ли се в България високоскоростни железопътни линии и имат ли те почва у нас?“. 

Частният сектор предвижда високоскоростна железопътна линия, включително чрез концесия за строителство и дългосрочна експлоатация. Държавните органи не предвиждат високоскоростни железопътни линии. Липсата на средносрочни и дългосрочни програми в железопътния транспорт обрича този вид транспорт на пътници на огромен риск, смята инж. Румен Марков – управител на „Лардж Инфрастръкчър Проджектс“ ООД. 

Политическите партии би следвало да приемат политиките на Европейския съюз за високоскоростните железници и да стигнат до единно общо решение за реализирането, както се случва в други държави, каза още той. 

Според инж. Румен Марков държавата да има нужда 10-годишна програма за развитие на високоскоростния железопътен транспорт, тъй като изостава от съседните страни, развиващи този вид транспорт. Според него билетите за високоскоростни влакове ще бъдат конкурентни и вероятно ще бъдат по-скъпи от тези на автобус, но по-евтини от самолетните билети. 

По време на пресконференцията бяха изнесени данни за времето за пътуване по някои основни дестинации, ако такива проекти бъдат реализирани у нас. От София до Варна ще може да се стига за около 2 часа, до Русе – за 1 часа и 30 минути, до Букурещ – за 2 часа и 15 минути, а до Солун за 1 час и 30 минути. 

Железопътните линии за 160 км/час не са високоскоростни, посочи още Румен Марков. 

Железопътният експерт Симеон Евтимов допълни, че високоскоростните железопътни линии трябва да са задача от най-висок приоритет за държавата, тъй като се превръщат в геостратегически фактор. Участие в пресконференцията взе и адвокат Николай Николов, който очерта правната рамка около развитието на този вид транспорт и изграждането на такива проекти. 

/ТТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:20 на 02.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация