site.btaЛошото състояние на пътищата се дължи на това, че вече три години нямаме договори за текущ ремонт и поддръжка, каза служебният министър Виолета Коритарова

Лошото състояние на пътищата се дължи на това, че вече три години нямаме договори за текущ ремонт и поддръжка, каза служебният министър Виолета Коритарова
Лошото състояние на пътищата се дължи на това, че вече три години нямаме договори за текущ ремонт и поддръжка, каза служебният министър Виолета Коритарова
Снимка: БТА/Архив

Лошото състояние на пътищата се дължи на това, че вече три години нямаме договори за текущ ремонт и поддръжка на пътищата, каза в предаването „Защо, господин министър“ по бТВ служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова.

„Затова моето решение, съвсем отговорно и осъзнато, е да продължа прекратените процедури от предшественика ми (Андрей Цеков – б.ред) договори за текущ ремонт и поддръжка“, каза още тя. Коритарова е разговаряла с ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура“(АПИ) и е било договорено комисиите, продължавайки своята работа от фазата, на която процедурите са били спрени, да работят по правилата, съвсем прозрачно, така че да няма съмнения в избора на бъдещия изпълнител за съответния регион.

АПИ трябва да е готова с плана за текущите и основните ремонти в страната до средата на май, посочи служебният министър. Стана ясно още, че вече са сключени договори с фирми за пътна поддръжка за регионите София, Кюстендил, Перник и Смолян, а за другите региони процедурите са в ход.

По думите на Виолета Коритарова, когато е встъпила в длъжност, с изненада е разбрала, че строителството на автомагистрала (АМ) „Хемус“, което трябваше да бъде спряно, продължава и то по договорите, сключени по така наречените инхаус процедури. Самите договори били индексирани. Дейностите по първия участък - Боаза до Дерманци са изпълнени на 68% и там се строи от началото на сезона. По втория са изпълнени са над 23% от строителните работи, а по третия  - над 50%, обясни тя. 

„Първият участък ще бъде завършен до края на 2024 година. Останалите участъци до Плевен ще бъдат завършени до края на 2026 година“, каза министър Коритарова и добави, че в АПИ е обявена поръчка за проектиране на трасето на автомагистрала "Струма" в последния, най-труден участък и тя предвижда трасето да е извън Кресненското дефиле.

„Смених шефа на АПИ, защото се запознах с одитния доклад, възложен от министър Андрей Цеков, в който са констатирани нарушения от страна на Ясен Йорданов“, обясни решението си да смени шефа на пътната агенция Виолета Коритарова. Тя допълни, че одитният доклад е бил изпратен до Агенцията за държавна финансова инспекция, където са потвърдили резултатите му и ще бъдат сигнализирани съответните органи.

Служебният министър каза още, че в края на лятото ще започне основният ремонт на "Дунав мост" - нещо, което не е правено от построяването на съоръжението. Това ще струва около 45 млн. лв. Техническият проект е готов и се очаква издаването на разрешение за строеж, каза още Виолета Коритарова.

Все още не е готов докладът за причините за срутването на подпорната стена на АМ „Струма“, но според Коритарова, срутването е причинено от хаоса, който е в последните години и липсата на текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа.

 

 

/БИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 05:47 на 12.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация