site.btaВъв Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийския университет беше представена образователната игра Media Masters
Факултетът по журналистика и масова комуникация (ФЖМК) на Софийския университет "Св. Климент Охридски" беше домакин нa серия от уъркшопи, посветени на образователната игра Media Masters, състояли се през септември и октомври. Играта е част от големия научно-практически проект Media Masters - enhancing digital literacy, финансиран по програмата CERV (CItezenship, Equality, Rights and Values) и е продукт на колаборация между партньори от девет държави. Това съобщи пресцентърът на висшето училище.
Над 110 студенти и ученици на различна възраст имаха възможността да изпробват настолната игра и мобилното приложение, с което се работи, по време на демонстрационните сесии във ФЖМК. Кулминацията беше голям уъркшоп, посветен на разпознаването на фалшивите новини.
Играта Media Masters поставя участниците в реалистични медийни ситуации, в които те трябва да разпознават фалшиви новини, подвеждащи публикации и скрита реклама. Играта комбинира настолно игрално поле и мобилно приложение, което чрез QR кодове отвежда към въпроси, свързани с реални примери от дигиталната среда.
С уъркшопа във ФЖМК започва втората серия от събития, които ще представят играта пред българската общественост. Първоначалната версия на мобилното приложение и настолната игра бяха показани през април 2025 г. От тогава досега играта е получила допълнителни ъпдейти, с много нови въпроси и подобрения в мобилното приложение, поясняват от ФЖМК.
"Медийната грамотност не е просто инструмент, а абсолютно задължително умение в днешния свят, който младите хора трябва да се научат да използват. Media Masters ни показва как чрез игра можем да ги научим да бъдат по-внимателни, по-активни и по-ангажирани с информацията, която ги заобикаля", казва проф. д-р Веселина Вълканова, декан на ФЖМК.
След игровата сесия участниците участваха в дискусия, в която обсъдиха ролята на медиите в демократичните общества и споделиха своите наблюдения върху начините, по които дезинформацията влияе върху обществените нагласи.
Media Masters е част от европейската инициатива за насърчаване на медийната грамотност и гражданската ангажираност сред младите хора. Проектът обединява 14 партньори от девет държави, сред които Италия, Словения, Франция, Испания, Гърция, Хърватия, Кипър и България.
Българският екип от ФЖМК към Софийския университет има ключова роля в тестването и популяризирането на играта у нас. Организираните тестови сесии показват, че игровият подход повишава интереса към темата за дезинформацията и улеснява разбирането на сложните механизми, чрез които се разпространяват фалшиви новини, отбелязват от ФЖМК.
Проектът Media Masters цели да изгради по-информирана и критично мислеща европейска общност чрез игра, диалог и съвместно обучение. Събитията във ФЖМК са част от поредица от 42 демонстрационни събития, които ще се състоят в девет европейски държави и ще обхванат над 3000 участници - ученици, студенти, преподаватели, журналисти и експерти.
/ТС/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина
