Сириза, Българската левица и Европейската лява партия за алтернативите за социална, икономическа и външна политика

  • 29.03.2015
  • София
  • 58:10 мин.

• Кои са основните задачи, които Сириза си поставя и какви са стъпките за тяхното реализиране? • Какви алтернативи за социална, икономическа и външна политика предлага левицата в България и Европа? • Кои са средствата и пътят за тяхното постигане? Финансовата криза и политиката на строги икономии, поставиха под недоверие икономическите и финансовите решения, които се вземат в Европейския съюз и държавите членки. Чрез въведените различни програми за ограничаване на публичните разходи и наложените национални програми за спестяване, се стигна до масово приватизирани обществени услуги, а безработицата, особено сред младите хора, все повече нараства. Въпреки че политиката за строги икономии води до задънена улица, тя се представя като единствен и необходим отговор на финансовата и икономическата криза. В същото време последиците от нея засягат най-вече всекидневния живот на хората, а социалното неравенство се увеличава. Победата на Сириза в Гърция откри нова ера за Европа и показа, че хората могат да вземат нещата в свои ръце и да решават политиката. Участници:Маргарита Милева – вицепрезидент на Европейската лява партия и председател на партия „Българската левица”; Олга Атанити – член на Централния комитет на Сириза /Гърция/ и член на УС на Европейската лява партия; Педро Марсет – член на Националния комитет на Испанската комунистическа партия/Обединената Левица и член на УС на Европейската лява партия; Уве Хикш – говорител на Марксисткия форум на Ди Линке (Германия) и говорител на работния кръг „Европа” на Ди Линке за Берлин; проф. д-р Боян Киров – организационен секретар на ПП „Българската левица”; Иржи Малек – член на Националния комитет на Партията на демократичния социализъм (Чехия) и председател на УС на сдружение „Общество за европейски диалог”; Паоло Пантелионе – член на международния отдел на Рифондационе Комуниста (Италия).



Абонамент

Видеоемисията на БТА предлага авторски видео материали от страната, ексклузивни интервюта и коментари.

Всички материали в емисията са собственост на БТА, освен ако изрично е посочено друго, и са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.

За абонамент и продажби: +359 02/92 62 320, 02/ 92 62 252; имейл: marketing@bta.bg