Инвест Банк

Отворено писмо до медиите от "Табак Маркет"

OT 17:37:00 03-02-2014
NZ1736OT.014
"Табак Маркет" - писмо

Отворено писмо
до медиите от
"Табак Маркет"


До Медиите



ОТВОРЕНО ПИСМО

Вече няколко седмици група лица, с участието на издателската група „Капитал", водят крайно негативна кампания срещу „Табак Маркат" АД и марката павилиони за обща търговия „Lafka", без ясни аргументи, използвайки изцяло неверни твърдения и инсинуации, с което целят да дискредитират марката "Lafka", както и доброто име и репутацията на „Табак Маркет" АД.

В тази преднамерена кампания постоянно се повтаря, че "Lafka" има монопол и че завзема пазара, което е невярно и крайно манипулативно твърдение. Под марката "Lafka" към момента работят общо 550 броя павилиони на територията на страната, от които 42 броя в София, което на база общия брой магазини, павилиони и други обекти за продажба на цигари, вестници и печатни издания в страната, който брой надхвърля 20 000, представлява твърде малък пазарен дял (малко над 2%). В този смисъл, за какъв „монопол" въобще може да става въпрос - за Нас е ясно, че твърденията в този смисъл са далеч от обективната истина. Отделно от това, павилионите с марка "Lafka" са поставят на местата на стари и неугледни вестникарски павилиони, притежавани от придобити от „Табак Маркет" АД дистрибуторски фирми за вестници и печатни издания или на новоопределени места, след публични общински процедури, с което по никакъв начин не се „завземат" местата на търговците на дребно в страната.

Да, Ние искаме да развием дистрибуторска верига за продажба на цигари, вестници и дребнопакетирани стоки, чрез модерни, функционални и естетични на вид павилиони за търговия, което не е нито противозаконно, нито обществено укоримо търговско начинание и което няма да засегне по никакъв начин интересите на действащите търговци на пазара, поради което приемаме, че преднамерената кампания срещу "Lafka", целяща дискредитирането на проекта, обслужва съвсем различни интереси. Кампанията цели да създаде негативна обществена нагласа срещу "Lafka", чрез твърдения за несъществуващи зависимости, неверни факти и груби инсинуации. Това положение се подкрепя и от факта, че флагман на тази кампания са именно изданията на „Капитал", за които е публичноизвестно, че често се поставят в услуга на различни лични или корпоративни интереси.

Поставяме също въпроса, защо нашите недоброжелатели нито веднъж не посочиха следните известни за непредубедените граждани факти, а именно - че проектът "Lafka" подобрява съществено общата градска визия в населените места чрез съвременната визия на павилионите, че отваряме нови, добре платени и осигурени работни места, че инвестираме и в изграждането на спирки, детски площадки и спортни съоръжения в градовете, в които развиваме дейност, както и инициираме редица други дейности в услуга и интерес на хората. Защо - отговорът е само един, защото кампанията срещу "Lafka" е преднамерена и манипулативна, а лицата, които я водят не се интересуват от истината.