БСП настоя държавното дружество Автомагистрали ЕАД да обяви рамковите споразумения за строежа на АМ "Хемус"

БСП настоя държавното дружество Автомагистрали ЕАД да обяви рамковите споразумения за строежа на АМ "Хемус"

БСП настоя държавното дружество Автомагистрали ЕАД да обяви рамковите споразумения за строежа на АМ "Хемус". Това стана ясно по време на пресконференция след заседание на Изпълнителното бюро на Националния съвет на БСП. Заместник-председателят на Парламентарната група "БСП за България" Георги Свиленски вече има получен отговор като народен представител от страна на министъра на регионалното развитие и благоустройството, в който първо се твърдяло, че рамкови споразумения няма. Свиленски настоя да стане ясно какви са сключените рамкови споразумения, колко са те и с кои фирми, както и каква е компетентността на държавната фирма да реализира проекта.
Заместник-председателят на ПГ на БСП за България призова и медиите да поискат въпросните рамкови споразумения. "Обръщам се с молба към медиите, искайте ги и вие. Народните представители и председателят на българския парламент са безсилни пред ръководството на Автомагистрали ЕАД да получат рамковите споразумения. Повярвайте ни - не противоречи на закона. Просто не искат да ги предоставят", настоя Свиленски.
Кирил Добрев, заместник-председател на БСП, се закани да следят внимателно как ще се изразходват 1,3 млрд. лв. обществен ресурс за строителството на АМ "Хемус". В отговора, получен от Агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/, той цитира имена на фирми, които имат сключени договори с Автомагистрали ЕАД. Списъкът, предоставен от АПИ, съдържа имената на около 50 фирми. "Много от тях са малки фирми - еднолични търговци, дали са под наем един кран или една вишка. Ние нямаме нищо против тях - нека да работят, нормално е държавата е партньор на бизнеса, но тук има герои, които си познаваме от миналото", коментира Добрев. Така по думите му въпросните фирми имат договори за доставка на техника, материали и остава въпросът какво всъщност ще прави държавното дружество Автомагистрали ЕАД.
"Просто ще следи един процес, който ще се извършва", коментира още заместник-председателят на БСП.
Сред споменатите фирми са и такива, разследвани за източване на ДДС, изпълнители на ремонта на НДК, както и изпълнителите на Ларгото.
"Наистина е много тъжно. Ползвам името на една фирма, която е в този договор, която може наистина да е много коректна. Нарича се Омерта. Омертата е клетва, която дават мафиотите да запазят името на автора на престъплението. Ето това е реалността и действителността в строителството на българските пътища", заяви Добрев.
От отговорите на ресорния министър Петя Аврамова пък става ясно, че Автомагистрали ЕАД към датата на сключване на договора има едва 20 строителни машини, 107 машини - специализирана техника и 25 инженери и експерти при необходими минимум 50 проектанта и минимум 700 работника.

Източник: София