Новите правила за паркиране в София целят единствено да се вземат повече пари от софиянци, според Демократична България

Новите правила за паркиране в София целят единствено да се вземат повече пари от софиянци, според Демократична България

BOBSTH 14:33:01 28-10-2021
RM1431BO.014
СОС - нови правила за паркиране - обсъждане

Новите правила за паркиране в София целят единствено да се вземат повече пари от софиянци, според Демократична България


София, 28 октомври /София Господинова, БТА/
Новите правила за паркиране в София целят единствено да се вземат повече пари от софиянци. С промените всъщност не се променя нищо, заяви общинският съветник от "Демократична България" Грети Стефанова по време на днешната сесия на Столичния общински съвет. Днес СОС прие промени в Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за организация на движението на територията на Столична община, с които се разширява обхватът на синята зона за сметка на зелената зона и се ограничават възможностите за паркиране със служебен абонамент.
Според групата на "Демократична България" изходът за решаването на проблема с паркирането в центъра на София е изграждането на паркинги. С приетите промени живущите в центъра на София ще трябва да плащат двойно повече, за да могат да паркират около дома си, посочи Стефанова. Тя подчерта, че още преди две години е внесла доклад в СОС за ограничаване на служебния абонамент, но той не е бил придвижен и не му е обърнато внимание. "Две години моят доклад стоеше в чекмеджетата на Столичната община", посочи Стефанова. Според нея ограничаването на служебния абонамент е много закъсняло.
От групата на "БСП за България" в СОС също не смятат, че решението на проблема с паркирането е автоматичното присъединяване на определени територии от зелена към синя зона. Това според Иван Мечков е своебразен данък за софиянци, които ще трябва да плащат двойно повече при преминаване на зелена в синя зона.
Борис Бонев от "Спаси София" приветства новите правила и подчерта, че за живущите в платените зони за паркиране е кошмар фактът, че приходящи автомобили идват да паркират, за да ползват услугите на различни институции. Не може живеещите в центъра да бъдат заложници на лошата транспортна политика на Столичната община, каза Бонев. Според него не е правилно всеки да може да стига евтино до центъра на града с автомобила си. Той припомни, че Столичната община е инвестирала 1 млрд.лв. в третата линия на метрото и каза, че не може в София да се паркира толкова достъпно и лесно. Бонев даде пример с град Талин, който стана Европейска зелена столица на Европа за 2023 г., където винетният стикер за паркиране в центъра на града е 300 евро. Бонев е на мнение, че паркирането в центъра трябва да става все по-скъпо и недостъпно, както е навсякъде в Европа, за да не се замърсява въздухът и София наистина да се превърне в зелен град. Столичната община на свой ред трябва да влага средства в развитие на градския транспорт, велоалеи и пешеходни маршрути, посочи Бонев.
Относно служебния абномент той информира, че от 75 служебни места след 1 декември Столичната община ще има само пет, Министерството на икономиката има 50 служебни места, Министерството на транспорта - 18, които също от 1 декември ще бъдат ограничени. Всички институции са концентрирани в районите "Триадица" и "Средец", което затруднява намирането на места за паркиране за живущите. Там положителното влияние на това решение ще е най-голямо. Бонев припомни, че гарантираното място за паркиране, служебният абонамент, струва 450 лв. за зелена зона и 650 лв. за синя зона. Приходите от зоните отиват в Центъра за градска мобилност за развитие и поддръжка на градския транспорт в столицата.


/РУМ/