Ученици са изготвили историческо и географско изследване за празниците и обичаите на етносите във Великотърновския край

Ученици  са изготвили историческо и географско изследване за празниците и обичаите на етносите във Великотърновския край

BOBSTH 15:55:01 28-10-2020
MH1553BO.028
Велико Търново - Гимназия по моден дизайн - проект - пресконференция

Ученици са изготвили историческо и географско изследване за празниците и обичаите на етносите във Великотърновския край


Велико Търново, 28 октомври /Марина Петрова, БТА/
Ученици са изготвили историческо и географско изследване, посветено на празниците и обичаите на етносите във Великотърновския край.
Над 65 възпитаници на Професионалната гимназия по моден дизайн са участвали в проекта "Единни в многообразието", финансиран от Центъра за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства при МОН на стойност 13 996 лева, съобщи в пресклуба на БТА във Велико Търново директорът на училището Боряна Мочева.
В рамките на проекта учениците са направили проучвания на облеклото като знак за идентичност, на базата на което са създали дизайнерски облекла с включени елементи от характерните носии на българи, роми, турци и украинци. По собствени кройки и с набавени по проекта материали, под ръководството на своите учители те са ушили дрехите и са ги представили в ревю, посочи ръководителят на проекта Камелия Джанабетска.
Сред другите дейности са били образователни екскурзии, еко походи, спортни празници, изложби и създаване на интеркултурен календар. Идеята на проекта е хора от различни етноси да живеят в дух на социална солидарност и да решават заедно проблемите, като приемат различията помежду си, посочиха от екипа.
В професионалната гимназия се обучават близо 120 ученика в технологичните направления - фризьорство, козметика и моден дизайн. В училището има над 30 възпитаника в самостоятелна форма на обучение на възраст от 15 до 50 години, посочи Георги Гърев, помощник-директор в учебното заведение. Той припомни, че гимназията е първата в общината, която е създала паралелки за дуално обучение.
За предстоящото дистанционна форма на обучение, 65 процента от учениците са обезпечени с лаптопи и таблети, част от децата ще могат да се включат към платформата Тиймс и чрез своите смарт устройства, проблемът е, че професионалният профил на гимназията налага практически занятия, а ако ограниченията от COVID - 19 бъдат продължени, осъществяването на производствената практика ще се отложи във времето, което ще е в ущърб на учебния процес, изразиха своите опасения представителите на училищното ръководство.
/МХ/