От началото на учебната година са предотвратени седем случая на ранни бракове във Великотърновска област

От началото на учебната година са предотвратени седем случая на ранни бракове във Великотърновска област

BOBSTH 15:13:01 18-12-2017
IS1512BO.012
Велико Търново - Амалипе - пресконференция

От началото на учебната година са предотвратени седем случая на ранни бракове във Великотърновска област


Велико Търново, 18 декември /Марина Петрова, БТА/
От началото на учебната година са предотвратени седем случая на ранни бракове сред ученици от малцинствени общности във Великотърновска област преди завършване на средното им образование, съобщи в пресклуба на БТА във Велико Търново Теодора Крумова от центъра за междуетнически диалог и толерантност "Амалипе".
Превенцията е част от проекта "Заедно намираме решение", реализиран от неправителствената организация, в партньорство с община Велико Търново, сдружението "Стъпка по стъпка" и 13 училища от областта.
Двугодишният проект е на стойност над 600 хиляди лева, като повече от 90 хиляди лева са осигурени от националния бюджет, уточни Крумова. Целта на проекта е да осигури цялостен и устойчив модел на прилагане на общинските политики за образователна интеграция в мултикултурна среда.
Предвижда се разработката да обхване 760 ученици, от които над 500 ще са от малцинствените групи и около 400 родители. Създадени са 36 клуба за извънучебни дейности, като идеята е по този начин да бъде събудено любопитството на децата и да бъдат мотивирани при посещенията си в училище, посочи Галина Дечева, експерт към центъра.
В проекта участват две иновативни училища. В ОУ "П.Р.Славейков" в село Джулюница около 50 процента от децата са от ромските малцинства. Заедно със своите съученици от други етноси те участват в клубове по йога и пилатес, както и в ателиета "Приятели на изкуството", посочи директорът на училището Даниела Христова.
В училище "Владимир Комаров" във Велико Търново децата участват в клубове по фолклор, екология и развиват компютърни умения в изграждането на виртуални светове, отбеляза директорът Веселин Ангеличев.
Иновативните групи предлагат на учениците различни форми на приобщаване, а идеята е чрез неформалното общуване да се изградят умения и навици, които да бъдат в полза на децата.
По проекта е създаден интердисциплинарен екип с участието на педагози, психолози и логопед. За начинанието работят и медиаторите от център "Амалипе".

/ИС/