Имаме амбицията да открием туристически информационен център в Шанхай, според заместник-министър Милко Теофилов

Имаме амбицията да открием туристически информационен център в Шанхай, според заместник-министър Милко Теофилов

BOBSTH 20:09:01 08-09-2017
RM2007BO.033
Смолян - Момчиловци - Фестивал на млякото

Имаме амбицията да открием туристически информационен център в Шанхай, според заместник-министър Милко Теофилов


Смолян, 8 септември /Христина Георгиева, БТА/
Имаме амбицията другата седмица да открием туристически информационен център в Шанхай, заяви пред БТА заместник-министърът на туризма Милко Теофилов. Той присъства на откриването на третия Фестивал на киселото мляко в Момчиловци. Празникът се организира в партньорство с китайската компания "Брайт Деъри", която наложи на пазара в Китай млечни продукти с марка "Момчиловци". В Китай всички знаят, че България е родният край на киселото мляко, а Момчиловци е познато като селото на дълголетието, посочи в словото си при откриването Джан Хайджоу, посланик на Китайската народна република. Третото издание на фестивала се провежда с мото "Киселото мляко - новият път на коприната".
За Министерството на туризма е изключително важно да създадем един интегриран продукт, който да насърчава туризма в 4 сезона, заяви заместник-министър Теофилов. Според него фестивалът в Момчиловци е инициатива в тази посока. От началото на годината до юли се отчита 50 процента ръст на китайски туристи в България, заяви заместник-министърът. Около 16 хил. китайски туристи са преминали през страната ни през първото полугодие. Обобщените данни от януари до юли показват според заместник- министъра, че 4.9 милиона чуждестранни туристи са посетили страната ни, което е ръст от 7.2 на сто в сравнение с 2016 г.
Относно планираното откриване на български туристически информационен център в Шанхай, Милко Теофилов допълни, че се работи по насърчаване на инвестициите в тази област. Там ще имаме разговори с потенциални инвеститори, с представители от правителството и местната власт, за да направим всичко възможно да насърчим инвестициите в тази област, заяви заместник-министърът. По негова оценка китайският турист като профил е доста взискателен, той се концентрира върху културната същност и се интересува от историята на страната, която посещава. В този смисъл общини като Смолян са едни от най-интересните, защото можем да предложим историята на Орфей, много музеи, църкви, смята Милко Теофилов. Той посочи статистически данни за туристическия поток в община Смолян, достигнал през първото полугодие около 130 хил. посетители.
Китайската компания, добивайки вдъхновение от селото на дълголетието, създаде бранд "Момчиловци", посочи посланик Джан Хайджоу. Според него компанията "Брайт Деъри" е постигнала с тази марка големи успехи на китайския пазар. Китайските туристи, посещаващи България непременно питат къде се намира Момчиловци и искат да посетят селото, известно с киселото мляко, допълни дипломатът.
Фестивалът на киселото мляко продължава до 10 септември. За празника в родопското село пристигна китайска делегация, в която участват представители на фирмата производител на млякото с българско име, журналисти, творци.
Домакините от Момчиловци посрещнаха азиатските гости с песен на китайски език. Изпълнението в акомпанимент на родопска каба гайда бе от възпитаниците на първия курс по китайски в селото, организиран от институт "Конфуций".

/РУМ/