Расте броят на жалбите в Комисията за защита на потребителите

Расте броят на жалбите в Комисията за защита на потребителите

BOBSTH 13:28:01 05-05-2017
MM1327BO.029
Русе - КЗП

Расте броят на жалбите в Комисията за защита на потребителите


Русе, 5 май /Мартин Пенев, БТА/
От броя на жалбите и сигналите, които постъпват в Комисията за защита на потребителите /КЗП/, се вижда, че хората са все по-активни, а това означава, че знаят кога към тях се правят опити да се адресират нелоялни търговски практики. Това коментира в Русе председателят на КЗП Димитър Маргаритов, който организира изнесена приемна в крайдунавския град.
През миналата година в КЗП са получени повече от 20 000 жалби и сигнали от потребители, което е ръст спрямо предишни периоди. По-голяма част от тях са основателни, а повече от 70 процента са решени в полза на жалбоподателите.
От началото на годината в КЗП са постъпили над 5000 жалби. Ако това продължи със същия интензитет, до края на 2017 г. ще има повече от 25 000 сигнала.
Маргаритов коментира, че активно се работи по предложения за оптимизиране на нормативната уредба. По думите му две са основните неща, които са безспорно важни - първото е свързано с все по-силното интегриране на неправителствения сектор в дейността на КЗП.
"Този увеличаващ се брой на жалби и сигнали предполага, че колегите от неправителствения сектор биха могли активно да съдействат поне при базовото им разглеждане- когато се осъществява преценка за компетентност", обясни Маргаритов.
Той каза още, че е дошло време да се направят съответните законодателни предвиждания, свързани с развитието на т. нар. "споделена икономика", която почти всеки потребител използва като способ да си закупи нещо или да му бъде предоставена услуга.
"Към момента няма регулация на този тип предлагане, най вече в онлайн пространството, и считаме че в Закона за защита на потребителите, както и в други нормативни актове, трябва да се предвидят правила, с които потребителят да има защита", обясни Маргаритов.
По думите му хората най-често търсят съдействието на КЗП, когато имат проблеми в сферата на телекомуникациите - заради дефектни телекомуникационни устройства или заради условия по предоставяне на самата услуга, за битови уреди, а също и за закупени онлайн дрехи и обувки. Има и по-екзотични жалби. Петима-шестима били гражданите, които годишно подавали по 20-30 сигнала.
Цветан Христов, директор на Регионалната дирекция на КЗП за областите Велико Търново, Русе, Габрово, Плевен и Ловеч, обясни, че мъж е подал 22 жалби за миналата година, като една от тях била срещу жена му, която работела в магазин, за неиздаден касов бон.

/ММ/