Студенти от Американския университет в България се присъединяват към борбата с фалшивите новини

Студенти от Американския университет в България се присъединяват към борбата с фалшивите новини

BOBSTH 15:34:01 12-04-2017
IS1533BO.015
Благоевград - студенти - фалшиви новини

Студенти от Американския университет в България се присъединяват към борбата с фалшивите новини


Благоевград, 12 април /Емил Михайлов, БТА/
Група студенти от Американския университет в България /АУБГ/се включи в глобалното състезание Peer to Peer /P2P/: Challenging Extremism, организирано чрез социална мрежа. Целта е да се ангажират студенти в борбата срещу екстремистката пропаганда, разпространявана в глобалната мрежа. Това съобщиха от висшето училище.
Въпреки че представлява глобален проблем, екстремизмът често се разделя между определени региони, страни и етноси, се посочва в съобщението. В сянката на събития като Брекзит и президентските избори в САЩ, вълната от фалшиви съдържания достигна нов връх и все повече теми и сфери на социално-икономическия живот стават обект на радикализиране и фалшификация. "Тази кампания ме накара да погледна на нещата по друг начин, да проверявам всичко, което чета, и ме вдъхнови за промяна", посочват студентка.
Като част от състезанието P2P, студенти от осем държави - Албания, Беларус, България, Хърватия, Молдова, Украйна, САЩ и Русия, са започнали кампанията "#CareWhatYouShare" в началото на април. Фокусът на начинанието е обществото да се осведоми за разпространението на фалшиви новини и съдържание, както и да се увеличи медийната грамотност сред тийнейджърите, които са най-важната цел и лесна мишена на екстремистки послания, поясняват от университета в Благоевград.
Целта на кампанията е превръщането на проверката на факти в тенденция сред тийнейджърите, което не само ще увеличи тяхната грамотност, но ще повиши тяхното самочувствие и ще бъде допълнителен стимул повече техни връстници да се присъединят към това движение. Като част от кампанията ще бъдат проведени две състезания в социалната мрежа, които ще са повод за създаване на полезно съдържание, генерирано от потребителите.

/ИС/